پلتفرم موبایل محبوبتر از کنسولهای بازی
جی اس ام: هیچ شکی نیست که یکی از مهمترین و پرطرفدارترین بخشهای دنیای فناوری صنعت بازیهای ویدئویی است. از رایانههای شخصی تا گوشیهای موبایل و تبلتها و حتی گجتهایی مانند تلویزیون هوشمند و هدستهای واقعیت مجازی به نوعی به ابزارهایی برای بازی تبدیل شدند اما در این بین کنسولهای بازی بهطور اختصاصی به این صنعت پرداختهاند. در حال حاضر کنسولهای مختلفی در بازار حضور دارند، از نینتندو سوئیچ که به تازگی معرفی شده و فروش بسیار خوبی را تجربه میکند تا کنسولهای اختصاصی مایکروسافت و سونی که نیاز به معرفی ندارند، همه با هدف ارائه بهترین کیفیت در حوزه گیمینگ تولید شدهاند.
جی اس ام: هیچ شکی نیست که یکی از مهمترین و پرطرفدارترین بخشهای دنیای فناوری صنعت بازیهای ویدئویی است. از رایانههای شخصی تا گوشیهای موبایل و تبلتها و حتی گجتهایی مانند تلویزیون هوشمند و هدستهای واقعیت مجازی به نوعی به ابزارهایی برای بازی تبدیل شدند اما در این بین کنسولهای بازی بهطور اختصاصی به این صنعت پرداختهاند. در حال حاضر کنسولهای مختلفی در بازار حضور دارند، از نینتندو سوئیچ که به تازگی معرفی شده و فروش بسیار خوبی را تجربه میکند تا کنسولهای اختصاصی مایکروسافت و سونی که نیاز به معرفی ندارند، همه با هدف ارائه بهترین کیفیت در حوزه گیمینگ تولید شدهاند.
با این وجود هنوز هم تعداد افرادی که رایانههای شخصی یا همان PC را برای بازی انتخاب میکنند، بیشتر از دارندگان کنسولهایی مانند پلی استیشن و Xbox است. بر اساس نموداری که Statista منتشر کرده است و طبق برآوردی که در کنفرانس توسعهدهندگان بازی در ماه ژانویه انجام شد، ۵۳ درصد از ۴۵۰۰ توسعهدهنده بازی اعلام کردهاند که در حال توسعه بازی برای رایانههای شخصی (ویندوز و مک) هستند، از ۵۲ درصد باقیمانده ۲۷ درصد توسعهدهنده بازی برای PS۴ و ۲۲ درصد توسعهدهنده بازیهای Xbox One و ۳ درصد باقیمانده هم بقیه ابزارها را پشتیبانی میکنند. البته این نکته عجیب نیست که بسیاری از این افراد توسعهدهندگان مستقل هستند و موانع کم و ظرفیتهای بسیار بالایی که در راه توسعه بازی برای پلتفرم PC وجود دارد، این دستگاهها را برای توسعهدهندگان به انتخاب مناسبتری تبدیل کرده است. بازار PCها هم سعی دارد از این موقعیت استقبال کند و ژانرهای مختلف از بازیهای عجیب و غریب تا کمدی یا بازیهایی با مراحل سخت را هر چه بیشتر افزایش دهد. اما آمار مهمترین پلتفرمهای گیمینگ در سال ۲۰۱۷ نشان میدهد، پلتفرم موبایل و تبلت توانسته در رتبه دوم پس از PC و بالاتر از کنسولهای نسل هشتم و هدستهای واقعیت مجازی قرار بگیرد. با توجه به افزایش روزافزون جامعه کاربری گوشیهای هوشمند و همینطور وجود توسعهدهندگان مختلف، عجیب نیست که بازی به یکی از کاربردهای اصلی گوشیهای هوشمند و تبلتها تبدیل شود.
ارسال نظر