گروه بنگاه‌ها: با تجربه مثبت سال ۹۵، سال آینده بازارسازی و افزایش آگاهی در زمینه ارزش‌افزوده این تکنولوژی و توسعه فروش آن را هدف قرار خواهیم داد. مهدی امیری مدیرعامل همکاران سیستم در جمع بیش از ۱۱۰۰ نفر از اعضای خانواده این شرکت با اعلام این مطلب گفت: بنیان‌های همکاران سیستم از ابتدا تاکنون بر اساس خلقِ ارزش از دانش و به‌کارگیری آن برای ارائه خدمات نوین به سازمان‌ها پایه‌گذاری شده است. در ادامه این رویکرد ِدانش‌بنیان، در سال ۹۵ موفق شدیم به‌عنوان شرکت تولیدکننده کالا و خدمات دانش‌بنیان پذیرفته شویم. وی در مورد دستاوردهای سال ۹۵، با اشاره به عملکرد شفاف، موفق و باثبات همکاران سیستم طی پنج سال حضور در فرابورس افزود:این عملکرد در کنار تحقق منافع سهامداران، بستری را فراهم کرد تا همکاران سیستم به‌عنوان نخستین شرکت نرم‌افزاری کشور مجوز ورود به بورس را دریافت کند.

وی گفت:در مهرماه سال ۹۵، همزمان با نمایشگاه صنعت، در نتیجه زحمات شبانه‌روزی تیم‌های مختلف شرکت موفق شدیم بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی نرم‌افزارهای سازمانی را در استاندارد بالایی از کیفیت برگزار کنیم. این نمایشگاه فرصتی برای معرفی تازه‌ترین دستاوردهای همکاران سیستم و دیدار و تعامل با بیش از ۵ هزار نفر از مشتریان، مدیران ارشد، کارشناسان و علاقه‌مندان به صنعت نرم‌افزار را فراهم کرد. امیری در بیان سرخط اهداف شرکت در سال ۹۶ گفت: «همکاران سیستم به‌عنوان شریک استراتژیک مشتریان خود در حوزه فناوری اطلاعات، توانسته است با ایجاد یک هسته قوی و شبکه گسترده پاسخگوی نیازهای آنان در بخش‌های مختلف کسب‌وکارشان باشد.» به گفته امیری با ارائه ابزارهای متناسب‌سازی؛ تولید و توسعه سیستم‌های موردنیاز مشتریان حتی در خارج از ظرفیت تولید همکاران سیستم نیز امکان‌پذیر خواهد بود. در نتیجه این رویکرد، توان واحدهای فناوری‌اطلاعات سازمان‌ها نیز افزایش یافته و بستری قدرتمند برای متناسب‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری آنها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه با برشمردن تجربه‌های موفق همکاران سیستم در به‌ثمر رساندن پروژه‌های بزرگ در سال ۹۵ گفت: «همسو با مدل‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده راهکارهای ERP در دنیا، همکاران سیستم با تکیه بر تجربیات و درس‌آموزی‌های خود در مدیریت پروژه‌های بزرگ و استراتژیک؛ در سال آینده بر افزایش سطح کیفیت خدمات، رضایت و سرعت پاسخگویی به مشتریان خود تمرکز خواهد کرد. با این تمرکز، همکاران سیستم جایگاه خود را به‌عنوان شرکتی پیشرو در این زمینه تثبیت خواهد کرد.» امیری با اشاره به وضعیت کسب‌وکار شرکت در سال ۹۵، از رشد ۵۱ درصدی فروش راهکاران ERP بومی این شرکت خبر داد. او همچنین با اشاره به این نکته که سیستم‌های نرم‌افزاری به‌روز و همسو با روندهای تکنولوژی، توانایی سازمان‌ها را برای توسعه زیرساخت‌های کسب‌وکارشان افزایش داده و ارزش‌افزوده بیشتری را برای آنها به همراه خواهد داشت، گفت: «موضوع ارتقای سیستم‌های مشتریان همکاران سیستم به «راهکاران» در سال آینده با تمرکز بیشتری دنبال خواهد شد.» «راهکاران» از زمان ارائه به بازار در سال ۹۱، با استقبال خوبی روبه‌رو شده و تجربه‌های موفق بسیاری را در شرکت‌ها و سازمان‌ها در صنایع مختلف به همراه داشته است. نسخه ۱/ ۶ این راهکار جامع نرم‌افزاری با عرضه نسخه اول راهکار مدیریت تولید و امکانات جدید در سیستم‌های مالی، فروش، پخش، سرمایه انسانی و تدارکات اسفندماه امسال منتشر شده است.