همه چیز درباره اپل واچ 3

آی‌تی‌ایران: طبق شایعات منتشر شده، شرکت اپل پروژه معرفی نسل سوم از ساعت‌های هوشمند خود را در دست اقدام دارد که اپل واچ ۳ نام دارد. خبرها حاکی از آن است که این ساعت هوشمند قرار است با تغییرات اساسی و همچنین همراه با باتری پیشرفته‌تر معرفی شود. این غول تکنولوژی، احتمالا بند این ساعت را نیز هوشمند ارائه خواهد کرد و همچنین در این نسخه از اپل واچ، دوربین نیز عرضه می‌شود. این ساعت هوشمند قرار است در ماه سپتامبر و در کنار گوشی آی‌فون ۸، معرفی شود. در اینجا همه اخباری را که تاکنون درباره این ساعت هوشمند منتشر شده را بخوانید.

شایعات اپل واچ 3

این ساعت هوشمند احتمالا همراه با صفحه نمایش ۶۵/ ۱ اینچی Micro LED با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۱۲ عرضه خواهد شد. تکنولوژی Micro LED، روشنایی بیشتری نسبت به OLED ارائه می‌دهد و صفحات نمایش Micro LED برای محصولات کوچک و کم‌انرژی مانند ساعت‌های هوشمند و گوشی‌های هوشمند تولید شده است که در مقایسه با صفحات معمولی LCD، انرژی کمتری نیاز دارد. براساس شایعات منتشر شده، اپل واچ ۳ قرار است همراه با بند هوشمند عرضه شود. شرکت اپل، پتنت جدید بندهای هوشمند ساعت‌ را ثبت کرد که شامل یک نوع پارچه هوشمند مخصوص است و قادر است زمان و همچنین نوتیفیکیشن‌های ساده را نمایش دهد. طبق منابع مورد تایید، شرکت اپل درحال توسعه تکنولوژی دوربین محصولات خود نیز هست که در نسل بعدی گوشی‌های آی‌فون نیز به احتمال زیاد اعمال خواهد شد. بر اساس خبرهای لو رفته، احتمال وجود دوربین برای اپل واچ ۳ نیز بسیار محتمل است تا امکاناتی نظیر تماس‌های فیس تایمی نیز از طریق ساعت‌های هوشمند قابل اجرا شود.

باتری اپل واچ 3

طبق گزارشی در نسخه چینی خبرگزاری Economic Daily News‌، شعبه تایوان شرکت Quanta قرار است اپل واچ ۳ را تولید کند. شرکت Quanta، نسل اول و دوم ساعت‌های هوشمند اپل را نیز تولید کرده و طبق این گزارش، مهم‌ترین هدف این شرکت ارتقای کیفیت باتری این ساعت بوده است. به غیر از موارد ذکر شده بالا، ظاهرا اپل واچ ۳ تغییر سخت‌افزاری خاصی ندارد.

میزان فروش اپل واچ

طبق آخرین تحقیقات منتشر شده از سوی شرکت IDC، شرکت اپل در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۶ تقریبا ۶/ ۴ میلیون دستگاه ساعت هوشمند فروخته است که طبق گفته خود اپل، بهترین فصل برای ابزارهای پوشیدنی این شرکت بوده است. طبق همین گزارش، طی همین مدت شرکت FitBit سردسته این بازار، با بزرگ‌ترین میزان رکود در تاریخ شرکت خود مواجه شد. این شرکت حدود ۵/ ۶ میلیون دستگاه ورزشی فروخت درحالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴/ ۸ میلیون دستگاه به فروش رسانده بود. طبق گزارش IDC، سهم بازار این شرکت نیز در بازه زمانی ذکر شده از ۲۹ درصد به ۲/ ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.