فارنت: اگر به خرید یک لپ‌تاپ نیاز دارید اما بودجه زیادی برای آن ندارید هنوز هم می‌توانید گزینه‌هایی را در بازار پیدا کنید که جوابگوی اکثر کارهای روزانه باشد. در این راهنمای خرید چند گزینه خرید ارزشمند با قیمت کمتر از ۲میلیون تومان معرفی خواهیم کرد. اگر بودجه شما برای خرید لپ‌تاپ کمتر از ۲ میلیون تومان است و البته به قابلیت حمل لپ‌تاپ نیاز داشته و نمی‌خواهید یک پی‌سی خریداری کنید بهتر است در انتخاب خود بسیار دقت کنید. در بازه قیمتی بین یک میلیون و نیم تا ۲ میلیون تومان از برندهای مختلف لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های متفاوتی از اینتل و AMD وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم بهترین آنها را برایتان فهرست کنیم. در این بازه قیمتی خبری از صفحه‌نمایش‌های IPS با وضوح ۱۰۸۰p نیست و باید به گزینه‌های با وضوح ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل قناعت کنید. البته گزینه‌های محدودی با صفحه‌نمایش فول اچ‌دی را نیز می‌توانید پیدا کنید که در عوض از پردازنده‌های نسل قدیمی و کارت گرافیک ضعیف‌تری نسبت به رقبا استفاده می‌کنند. در این راهنما سعی کرده‌ایم تمامی لپ‌تاپ‌ها حداقل از نسل ششم پردازنده‌های اینتل استفاده کرده باشند. نکته دیگر اینکه در پردازنده‌های کم‌مصرف سری U اینتل تفاوت میان Core i۳ و Core i۵ بسیار ناچیز است و معمولا توصیه می‌کنیم لپ‌تاپ با پردازنده Core i۳ را با قیمت پایین‌تر یا با کارت گرافیک بهتری خریداری کنید. لپ‌تاپ‌های با پردازنده AMD A۸ از نظر پردازشی نسبت به پردازنده‌های اینتل عملکرد ضعیف‌تری دارند و خرید آنها را توصیه نمی‌کنیم. برای خرید تمامی مشخصات را به‌صورت دقیق یادداشت کنید چرا که برای هر مدل چند کانفیگ مختلف در بازار با قیمت و عملکرد متفاوت موجود است.

Acer Aspire E5-575G

اگر به دنبال یک گزینه برای مالتی‌مدیا و کمی بازی هستید بهتر از این مدل را در رده قیمتی زیر ۲ میلیون تومان پیدا نخواهید کرد. کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT۹۴۰MX یک سر و گردن از سایر مدل‌های در این رده قوی‌تر بوده و پردازنده Core i۳-۶۱۰۰U نیز اختلاف عملکرد کمی نسبت به Core i۵-۶۲۰۰U دارد و بهتر است بودجه خود را بیشتر روی کارت گرافیک بهتر متمرکز کنید. نسخه Core i۵ این لپ‌تاپ را نیز می‌توانید با قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بیشتر تهیه کنید. از جمله ویژگی‌های این دستگاه، ابعاد و وزن: ۳۸۱ در ۲۵۹ در ۵/ ۳۰ میلی‌متر - ۴/ ۲ کیلوگرم، صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی - TFT LCD - وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸، پردازنده اینتل Core i۳-۶۱۰۰U - دو هسته‌ای ۳/ ۲ گیگاهرتز - ۳MB Cache، کارت گرافیک انویدیا GeForce GT۹۴۰MX - ۲ گیگابایتی، رم ۴ گیگابایت DDR۴، هارد دیسک: یک ترابایت ۵۴۰۰RPM، باتری۴ سلولی - ۵ ساعت دوام است که با قیمت یک میلیون و ۸۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. مدل E۵-۵۷۵ با پردازنده گرافیکی نسبتا‌ ضعیف‌تر GT ۹۴۰M را نیز می‌توانید با قیمتی حدود صد هزار تومان ارزان‌تر تهیه کنید.

لنوو آیدیاپد 110 110

اگر به خرید لپ‌تاپی با پردازنده Core i۵ اصرار دارید و کارهای روزانه شما معمولا پردازنده را بیشتر درگیر خواهد کرد این مدل گزینه مناسبی است. توجه داشته باشید که پردازنده گرافیکی GeForce ۹۲۰M با اختلاف ضعیف‌تر از ۹۴۰MX انویدیا بوده و فقط کمی بهتر از پردازنده گرافیکی Intel HD ۵۲۰ در لپ‌تاپ‌های فاقد کارت گرافیکی مجزا است. این مدل همچنین ۱۴ اینچی بوده و به همین دلیل سبک‌تر و باریک‌تر نیز هست. ویژگی آن عبارت از ابعاد و وزن۳۷۸ در ۲۶۵در ۹/ ۲۲ میلی‌متر - ۲/ ۲ کیلوگرم، صفحه‌نمایش۱۵ اینچی - TFT LCD - وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸، پردازنده اینتل Core i۵-۶۲۰۰U - دو هسته‌ای ۸/ ۲ گیگاهرتز - ۳MB Cache، کارت گرافیک: NVIDIA GeForce ۹۲۰M - دو گیگابایتی، رم ۴ گیگابایت DDR۳، هارد دیسک۵۰۰ گیگابایتی ۵۴۰۰RPM، باتری۴ سلولی - ۳ ساعت دوام است و با قیمت یک میلیون و ۹۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

لنوو آیدیاپد 310 310

اما اگر بودجه شما در حد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است کماکان می‌توانید یک لپ‌تاپ Core i۳ با کارت گرافیکی GeForce ۹۲۰M پیدا کنید. این لپ‌تاپ قدرت چندانی ندارد اما برای کارهای روزانه مانند وبگردی و تماشای فیلم‌ها مناسب است. مشخصات این دستگاه شامل ابعاد و وزن: ۳۷۹ در ۲۶۵ در ۹/ ۲۲ میلی‌متر - ۲/ ۲ کیلوگرم، صفحه‌نمایش۱۵ اینچی - TFT LCD - وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸، پردازنده‌اینتل Core i۳-۶۱۰۰U - ۲ هسته‌ای ۲/ ۳ گیگاهرتز - ۳MB Cache، کارت گرافیک: NVIDIA GeForce ۹۲۰M - دو گیگابایتی، رم ۴ گیگابایت DDR۳، هارد دیسک یک ترابایت ۵۴۰۰RPM و باتری۲ سلولی - ۴ ساعت دوام است. قیمت این محصول یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است.