تلویزیون SUPER UHD با فناوری نانوسل

آی‌تی ایران: ال‌جی الکترونیکس(LG) هفته پیش در مرکز R&D خود در سئول از سری تلویزیون‌های SUPER UHD با صفحه‌نمایش نانوسل رونمایی کرد. در کنار تلویزیون باریکLG GIGNATURE OLED W که ماه پیش در CES رونمایی شد، ال‌جی امید زیادی دارد که این استراتژی دوگانه پرمیوم برای تلویزیون سهم بازارش را در صنعت جهانی تلویزیون افزایش دهد. تلویزیون LG SIGNATURE OLED W از این ماه در کره و آمریکا موجود خواهد بود. از آنجا که هر پیکسل روی صفحه‌نمایش منحصرا روشن و خاموش می‌شود، OLED کیفیت تصویر بالایی را بدون افت کیفیت تصویر، با حذف نور اضافه که در سیستم‌هایی با نور پس‌زمینه معمول اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد. همین باعث تولید بالاترین کیفیت تصویر با خالص‌ترین مشکی و رنگ‌های زنده می‌شود. نیم‌رخ باریک تیز و صیقلی ۶۵ اینچی - با کمتر از ۴ میلی‌متر ضخامت وقتی به دیوار متصل است- به‌جای حس تماشای تلویزیون این توهم را ایجاد می‌کند که از پنجره به بیرون خیره شده‌اید. سری تلویزیون OLED ۲۰۱۷ ال‌جی برای اولین بار در این بازار صدای Dolby Atmos را ارائه می‌کند و باعث کیفیت صدای خیلی خوبی می‌شود. Dolby Atmos محل نسبی هر صدا را ایزوله می‌کند تا صدای چندلایه تولید کند و صداهای پیچیده دنیای واقعی را انعکاس ‌دهد. ورژن ۷۷ اینچی W۷ جایزه بهترین نوآوری در زمینه نمایشگر را در CES ۲۰۱۷ دریافت کرد و جایزه بهترین بهترین‌ها را از سایت Engadget گرفت.

قابلیت‌های HDR

همه تلویزیون‌های OLED و SUPER UHD ال‌جی از قابلیت Active HDR برای ایجاد صحنه‌های روشن‌تر و سایه‌ها در زمان نمایش محتوای HDR برخوردارند. فناوری Active HDR به تلویزیون‌های ال‌جی امکان پردازش صحنه‌‌ به صحنه تصویر را می‌دهد و اطلاعات پویایی را در زمان نیاز میسر می‌کند.

پلت‌فرم webOS جدید

جدیدترین پلت‌فرم تلویزیون هوشمند webOS تمام سری تلویزیون‌های پیشرفته ال‌جی کاربرپسند است. ال‌جی webOS ۳/ ۵ مجهز به قابلیت‌های پیشرفته‌ای است که کنترل ساده‌تر و دسترسی سریع‌تر را در زمان استفاده از کنترل بهبودیافته Magic Remote و قابلیت‌های جدید Magic Link میسر می‌کند. بینندگان می‌توانند با فشار دادن کلید اصلی روی کنترل از راه دور فورا به سرویس‌های موردعلاقه خود مانند نت‌فلیکس و آمازون پرایم ویدئو دسترسی پیدا کنند و پا به دنیایی بزرگ از سرگرمی‌ها و برنامه‌های متنوع باکیفیت خیره‌کننده ۴K بگذارند.