تهران هاب «فین تک» خاورمیانه می‌شود

گروه بنگاه‌ها: نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین تک) هجدهم تا بیستم اسفند برگزار می‌شود. در این رویداد تیم‌ها به ارائه ایده‌ها، تولید محصولات و حل مساله در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک می‌پردازند و به این ترتیب تهران تا سال ۲۰۲۰ به هاب فین‌تک خاورمیانه تبدیل می‌شود. مصطفی نقی‌پورفر مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ با بیان این مطلب، فین‌تک را مجموعه‌ای از فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانست که به شکل‌گیری خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک می‌کند و افزود: «فین‌تک تریگ‌آپ» نخستین رویداد فین تکی فناپ در سال گذشته بود که از میان ۶۶ ایده ثبت‌شده، ۱۵ تیم به مرحله بعد راه یافتند و سه تیم توانستند برنده جایزه ۳۰ میلیونی شوند. برای رویداد فین تک فست امسال نیز ۱۰ جایزه معادل ۱۳۰ میلیون تومان برای هر سه بخش هک وان، استارت‌آپ وان و نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: سه جایزه ویژه هم در نظر گرفته شده است که از طرف شتاب‌دهنده تریگ آپ به استارت‌آپ‌های واجد شرایط شتاب‌دهی تعلق می‌گیرد. این جایزه علاوه‌بر مبلغ نقدی است که به‌طور عادی به استارت‌آپ‌های شتاب‌دهی داده می‌شود. مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ فین تک فست (Fintech Fest) را عنوان رویداد امسال نامید که از سه بخش هک وان (مسابقه برنامه‌نویسی و حل مساله)، استارت‌آپ وان (مسابقه استارت‌آپی) و نمایشگاه تشکیل شده و گفت: یک هفته قبل از برگزاری رویداد، سوال‌هایی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود که آنها را حل و پاسخ‌ها را ارسال کنند. در پایان بر اساس ویژگی‌هایی همچون نوآوری الگوریتم و عملکرد، از سه نفر تقدیر می‌شود. در رویداد استارت‌آپی نیز افراد پس از ثبت نام، ایده‌هایشان را ارائه داده و ۱۰ تا ۱۵ ایده از میان آنها انتخاب می‌شود.

نوآوری ایده، مشخص بودن مشتریان و بازار هدف، قابلیت پیاده‌سازی و توانمندی تیم مجری طرح از مهم‌ترین پارامترهایی است که به گفته مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ در ارزیابی ایده‌ها نقش دارد. کمک به ایجاد کسب و کارهای فین تکی، آموزش و ترویج فناوری در حوزه مالی، شناسایی تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها، کمک به استارت‌آپ‌ها برای ادامه فعالیت و حمایت از ایده‌های ناب و تیم‌های توانمند تا پایان مرحله تجاری‌سازی و ورود به بازار از جمله اهداف فناپ است. علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این رویداد می‌توانند تا ۵ اسفند به سایت این رویداد به نشانی www.fintechfest.ir مراجعه کنند.