برخی کاربران آی‌فون ۷ پلاس مشکل ریزش رنگ مشکی را گزارش داده‏اند

فارنت: اپل چندی پیش نسخه مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس را معرفی کرد، این گوشی در ابتدای ورود خود به بازار مشکل خاصی نداشت اما پس از مدتی برخی کاربران آی‌فون ۷ پلاس مشکل ریزش رنگ نسخه مشکی مات را گزارش داده‌اند. چندی پیش اپل نسخه جت‌بلک آی‌فون ۷ را معرفی کرد. در همان زمانِ معرفی این گوشی، اپل تاکید کرد که بدنه مشکی براق آی‌فون ۷ جت‌بلک ممکن است نسبت به سایر گوشی‌های آی‌فون زودتر خراب شود و خش‌پذیری داشته باشد. اما ظاهرا این مشکل در نسخه‌های مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس اپل نیز به نحو دیگری از جانب کاربران گزارش شده است. باخبر شدیم کاربران نسخه مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس مدعی هستند این گوشی پس از چند هفته استفاده دچار رنگ‌رفتگی می‌شود. جالب اینجا است که ظاهرا حتی زمانی که گوشی در قاب محافظ گذاشته شده باشد نیز رنگ بدنه آن می‌رود. ناگفته نماند که ادعای مشکل ریزش رنگ نسخه مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس دو ماه پس از عرضه این گوشی به بازار منتشر شده است اما به تازگی شاهد گسترش گزارش این مشکل هستیم.

در این زمینه یکی از کاربران نسخه مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس، گوشی خود را به مرکز تعمیرات اپل استور نیز برده است، ‌ اما در این مرکز، مشکل رنگ‌رفتگی نسخه مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس را مشکلی ظاهری قلمداد کرده‌اند و کارشناسان مدعی شدند این مشکل شامل گارانتی نمی‌شود. بنا به گزارش‌هایی که منتشر شده است در کناره‌های بدنه گوشی و قسمت اسپیکر نسخه مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس بیشتر شاهد رنگ‌رفتگی هستیم، اما افرادی هم هستند که مدعی شده‌اند قسمت‌های بیشتری از رنگ قاب گوشی آنها رفته است. مشکل ساییدگی رنگ قاب گوشی، مشکلی است که در سایر گوشی‌های همراه هوشمند نیز گاه شاهد آن هستیم اما در این مورد به‌خصوص، ‌ بیشتر کاربران نسخه مشکی مات آی‌فون ۷ پلاس مدعی هستند گوشی خود را از روز اول در قاب محافظ قرار داده‌اند اما باز هم رنگ بدنه پشت گوشی ساییده شده است.

چهار سال پیش از این نیز شاهد ریزش رنگ قاب آی‌فون ۵ مشکی بودیم، در آن زمان فیل‌ شیلِر، مدیر بازاریابی اپل، نسبت به طرح این مشکل از جانب یکی از کاربران پاسخ داده بود هر محصولی که بدنه آلومینیومی داشته باشد ممکن است در درازمدت دچار خش و ساییدگی رنگ شود و این اتفاق با توجه به ذات جنس آلومینیوم، کاملا طبیعی است. اپل سپس در آی‌فون ۵اس این رنگ را با رنگ خاکستری فضایی جایگزین کرد. در مجموع باید گفت، همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، این مشکل پیش از این نیز گزارش شده است اما اکنون شاهد گزارش‌های مختلفی از این مشکل هستیم و با این حساب انتظار می‌رود اپل در خصوص برطرف کردن آن و به‌دست آوردن دل مشتریان ناراضی اقدام کند.