برترین وسایل هوشمند خانگی 2017

دنیای اقتصاد: چه می‌شد اگر همه وسایل زندگیمان به اینترنت متصل می‌شد؟ نه فقط کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند، بلکه همه چیز مانند: ساعت، اسپیکرها، چراغ‌ها، درب‌ها، زنگ درب منزل، دوربین‌ها، پنجره‌ها، پرده‌ها، آبگرمکن، لوازم آشپزخانه، وسایل آشپزی و هرچیزی که فکرش را می‌کنید و چه می‌شد اگر تمامی این وسایل قابلیت برقراری ارتباط، ارسال اطلاعات و دریافت دستورات را داشتند؟ این اتفاق خیلی علمی تخیلی نیست و فقط بحث اینترنتی کردن اجزا و وسایل است (Internet of Things) و شاه‌کلید دستیابی به خانه اتوماتیک یا خانه هوشمند است. در حال حاضر دسته‌های مختلفی از وسایل هوشمند وجود دارند و شما می‌توانید همه چیز را از سیستم روشنایی و گرمایشی گرفته تا قفل‌ها و سیستم امنیتی منزلتان را از طریق این وسایل کنترل کنید. در ادامه به سراغ تجهیزات کنترل کننده منزل می‌رویم.

آمازون اکو

اکو یک اسپیکر بلوتوث است که از سوی الکسا، دستیار صوتی کارآمد آمازون، کنترل می‌شود. الکسا می‌تواند مستقیما با بسیاری از دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار کند و همین‌طور با استفاده از دستورات شرطی (IFTTT) می‌توانید دستورات جدیدی را برای او تعریف کنید. شاید کمی کار ببرد اما می‌توانید با استفاده از صدایتان بیشتر وسایل منزلتان را کنترل کنید. اگر در حال حاضر اسپیکر مورد علاقه‌تان را خریداری کرده‌اید، «اکو دات» ارزان‌قیمت می‌تواند به آن متصل شده و قابلیت‌های الکسا را به آن بیفزاید.

Logitech Harmony Elite

به دستورات صوتی علاقه ندارید و ترجیح می‌دهید همه چیز را به روش قدیمی و با فشردن دکمه‌ها کنترل کنید؟ هاب Harmony Elite شرکت Logitech تنها به‌دلیل داشتن یک کنترل از راه دور نسخه برتر به حساب می‌آید، این کنترل وسایلی فراتر از تلویزیون و سیستم استریو را نیز کنترل می‌کند. این دستگاه با اتصال به هاب خانگی harmony همه دستگاه‌های دارای وای فای، بلوتوث، مادون قرمز، ZigBee و Z-wave را کنترل خواهد کرد.

دوربین‌های نظارتی

Piper nv یک دوربین امنیتی داخلی است که به وسیله آن و از طریق دستگاه اندرویدی یا iOS می‌توانید از راه دور تصاویر منزلتان را تحت نظارت داشته باشید و برای زیر نظر داشتن منزل، حیوانات خانگی و حتی کودکان خردسال بی نظیر است. اما توانایی‌های این دستگاه خیلی بیشتر از این حرف‌ها است. این دوربین می‌تواند با استفاده از کنترل
Z-Wave به شما امکانات خانه‌داری را از طریق وسایل داخل منزل بدون توجه به موقعیت مکانی شما بدهد. خود دوربین نیز با داشتن صفحه دیجیتالی، قابلیت چرخش و زوم، بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. به علاوه، قابلیت دید در شب قدرتمند و میکروفون دوطرفه به شما این امکان را می‌دهد با افرادی که تحت نظر شما هستند مکالمه صوتی داشته باشید.

Nest Cam Outdoor

دوربین Nest Cam Outdoor تشابه نسبتا زیادی به مدل مخصوص فضای داخلی دارد، با دو تفاوت که یکی قابلیت ضد آب بودن است و دیگری داشتن کابل برق که هردو برای دوربین‌های فضای باز ضروری است. این دستگاه مانند همتای خود، از امواج وای فای برای ارسال سیگنال ویدئو‌های کامل(تا 1080) برای کاربران جهت نظارت از طریق وب یا اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده می‌کند. این دوربین دارای سیستم هشدار در صورت مشاهده حرکات یا ایجاد صدا است. با پرداخت اشتراک برای Nest Aware می‌توانید ویدئوهای روز‌های متعدد را که به صورت کلیپ‌های دسته بندی شده نگهداری می‌شوند در هر زمانی که مایل باشید مشاهده کنید.

قفل هوشمند August

شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت قفل درب‌ همگی ویژگی‌هایی در بخش خانه هوشمند دارند، اما هیچ‌کدام به اندازه شرکت نوظهور August موفق نبوده‌اند. این قفل هوشمند که از قابلیت HomeKit اپل پشتیبانی می‌کند، به آسانی روی قفل درب‌ها نصب می‌شود و قابلیت کنترل از راه دور درب‌ها را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. این قفل هوشمند از طریق بلوتوث به گوشی‌هوشمند شما متصل می‌شود و دسترسی سریع به درب‌ها را به شما یا میهمانان اعطا می‌کند. آخرین ورژن این دستگاه همخوانی بسیار بالایی با دستگاه‌های اپل دارد البته از سرویس‌های دیگری مانند IFTTT نیز پشتیبانی می‌کند.

Vivint Sky

شرکت Vivint که در گذشته با نام سیستم هشدار امنیتی Apx شناخته می‌شد حالا با یک اسم جالب سعی در تولید و توسعه محصولات در زمینه اتوماتیک‌سازی منزل دارد. ما به vivint Sky چهار ستاره اعطا کردیم که شامل نظارت از راه دور توسط متخصصان با پرداخت ماهانه بین 50 تا 70 دلار برای خرید اشتراک می‌شود. اگر قصد نصب دوربین‌های حرفه‌ای و چشمی‌های بیشتر را دارید‌، مطمئنا Vivint گزینه مطلوبی خواهد بود. این سیستم حتی می‌تواند از طریق آمازون اکو نیز کنترل شود.

سیستم امنیتی منازل SimpliSafe

اگر قصد دارید هوشمند سازی منزلتان را شخصا به عهده بگیرید، بهتر است نگاهی به سیستمSimpliSafe بیندازید. این سیستم نداشتن سرویس نظارتی را با قیمت مناسب و نظارت ماهانه جبران کرده است. این سیستم در پکیج‌های متفاوتی عرضه می‌شود و حتی خریدار می‌تواند پکیج مورد نظرش را انتخاب کند تا آنچه که دقیقا برای منزل مد نظر دارد، به خدمت بگیرد.

سیستم‌های سرمایشی گرمایشی

ترموستات Nest Learning با وای‌فای به شما این امکان را می‌دهد که از طریق تلفن، تبلت یا کامپیوتر دمای منزل را از راه دور کنترل کنید. نسل جدید این سیستم در مقایسه با نسل‌های گذشته دارای صفحه نمایشگر بزرگ‌تر و سنسورهای بیشتری است و همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از سیستم تعیین موقعیت جغرافیایی و سیستم شناسایی حریق نیز خواهد بود.

لامپ‌های Hue شرکت فیلیپس

به دنبال تسلط بی چون و چرا در بخش سیستم روشنایی منزلتان هستید؟ لامپ‌های Hue شرکت فیلیپس به شما امکان می‌دهد که نه‌تنها شدت نور، بلکه رنگ آن را نیز کنترل کنید. ممکن است قیمت آن کمی بالا باشد، اما اکوسیستم Hue با استفاده از تجربه بالای خود قادر است با اکثر سیستم‌ها از جمله الکسا، Siri، گوگل هوم و سیستم IFTTT همخوانی داشته باشد. اگر علاقه‌ای به لامپ‌های رنگارنگ ندارید، اما مایل هستید لامپ‌های سفیدرنگ منزلتان را تحت کنترل داشته باشید، می‌توانید از لامپ‌های سفید رنگ فیلیپس با قیمت مقرون به صرفه استفاده کنید.

Neato Botvac Connected

روبات‌های جاروبرقی هوشمندتر از همیشه شده‌اند. سیستم مکان‌یابی لیزری روبات جاروبرقی شرکت Neato رقیبی ندارد و طراحی U شکل آن حاکی از این است که این دستگاه می‌تواند به تنگ‌ترین گوشه‌های منزل و مقابل دیوارها برسد که این کار در توان روبات‌های دایره‌ای شکل نیست. سیستم وای‌فای درون دستگاه به شما این امکان را می‌هد که روبات را از طریق اپلیکیشن‌ها و روی گوشی‌هوشمند کنترل کنید و از هرنقطه جهان، منزلتان را جارو کنید.

iRobot Braava Jet ۲۴۰

امروزه روبات‌های جاروبرقی لازم هستند اما کافی نیستند! مایل نیستید که کف خانه گردگیری و تی زده شود؟ دستگاه نسبتا گران‌قیمت Braava Jet 240 از محصولات شرکت iRobot دقیقا همین کار را برایتان انجام خواهد داد. این دستگاه بسیار کوچک، بی صدا و برای آپارتمان‌نشینان که فضای کافی برای نگهداری وسیله و زمان کافی برای نظافت ندارند، بسیار عالی است.

برترین وسایل هوشمند خانگی 2017

برترین وسایل هوشمند خانگی 2017