رشد ۳۵ درصدی تولید بازیهای رایانهای در کشور
ایسنا: مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه امسال شاهد رشد ۳۵ درصدی تولید بازیهای رایانهای در کشور هستیم، افزود: فعالیت ۲۰۰۰ بازیساز در قالب ۱۰۰ شرکت و مجموعه بازیسازی، ظرفیت خوبی را برای ایران در این صنعت فراهم کرده است. حسن کریمی قدوسی در نشست خبری ادامه داد: بازار بازیهای رایانهای یک بازار جهانی است، با این حال در ایران به خاطر وجود تحریمها، یک بازار داخلی ایجاد شده و باید با استفاده از تجربه بازیسازهای خارجی، زمینه حضور محصولات ایران در بازارهای جهانی نیز فراهم شود.
ایسنا: مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه امسال شاهد رشد ۳۵ درصدی تولید بازیهای رایانهای در کشور هستیم، افزود: فعالیت ۲۰۰۰ بازیساز در قالب ۱۰۰ شرکت و مجموعه بازیسازی، ظرفیت خوبی را برای ایران در این صنعت فراهم کرده است. حسن کریمی قدوسی در نشست خبری ادامه داد: بازار بازیهای رایانهای یک بازار جهانی است، با این حال در ایران به خاطر وجود تحریمها، یک بازار داخلی ایجاد شده و باید با استفاده از تجربه بازیسازهای خارجی، زمینه حضور محصولات ایران در بازارهای جهانی نیز فراهم شود. مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با تاکید بر لزوم بهرهگیری از استانداردها، تکنولوژیها و مفاهیم بازیسازی در خارج از کشور گفت: در صورتی که شرکتهای خارجی به امنیت و بازده سرمایه در ایران مطمئن شوند، در آینده به سرمایهگذاری روی شرکتهای ایرانی بازیساز خواهند پرداخت.
کریمی قدوسی با بیان اینکه باید مراقب تبعات خارجی تصمیمگیریهایمان باشیم گفت: اتفاقی که برای بازی دارای مجوز و ردهبندی سنی «کلشآو کلنز» افتاد، تبعات خارجی زیادی داشت و ما با بیش از ۲۰ تماس تلفنی و ایمیلی از شرکتهای بینالمللی درباره امنیت سرمایهگذاری در ایران مواجه شدیم. مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه بسیاری از کشورها نمیدانند در ایران شرکتهای بازیسازی وجود دارد، تاکید کرد: صنعت گاز، نفت، خودروسازی و حتی صنعت فیلمسازی ایران در دنیا شناخته شده است؛ اما جوانی شرکتهای بازیساز داخلی با عمری حدود ۱۰سال و البته وجود تحریمها، نشاندهنده لزوم معرفی توان بازیسازی ایران به ناشران و سرمایهگذاران خارجی است. وی با اعلام آغاز ثبتنام برای حضور در نمایشگاه و همایش بینالمللی Tehran Game Convention گفت: ثبتنام تا ۱۵فروردینماه ادامه دارد.
ارسال نظر