وجود ۲۳ میلیون کاربر بازیهای رایانهای در کشور
ایسنا: رئیس بنیاد بینالمللی بازیهای رایانهای کشور گفت: ۲۳میلیون کاربر در حوزه بازیهای رایانهای در کشور جود دارد که ۷۵ درصد کاربران بازیهای رایانهای در سنین آسیبپذیر هستند. خسرو کردمیهن در نشست خبری با موضوع آسیبهای بازیهای رایانهای غیرمجاز اظهار کرد: بنیاد بینالمللی بازیهای رایانهای کشور در سال ۸۲ با دورنگری و ژرفنگری مقام معظم رهبری تشکیل شد که کنترل و نظارت بر بازار بازیهای کشور از ماموریتهای ویژه بنیاد است. وی افزود: تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، حمایت کامل از ظرفیتهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومیسازی و تقویت تولیدات داخلی و حمایت و نظارت بر گسترش فرآیند تولید، تامین، واردات، صادرات، آمادهسازی، تکثیر و توزیع انواع بازیهای ویدئویی و رایانهای از جمله اهداف این بنیاد است.
ایسنا: رئیس بنیاد بینالمللی بازیهای رایانهای کشور گفت: ۲۳میلیون کاربر در حوزه بازیهای رایانهای در کشور جود دارد که ۷۵ درصد کاربران بازیهای رایانهای در سنین آسیبپذیر هستند. خسرو کردمیهن در نشست خبری با موضوع آسیبهای بازیهای رایانهای غیرمجاز اظهار کرد: بنیاد بینالمللی بازیهای رایانهای کشور در سال ۸۲ با دورنگری و ژرفنگری مقام معظم رهبری تشکیل شد که کنترل و نظارت بر بازار بازیهای کشور از ماموریتهای ویژه بنیاد است. وی افزود: تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، حمایت کامل از ظرفیتهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومیسازی و تقویت تولیدات داخلی و حمایت و نظارت بر گسترش فرآیند تولید، تامین، واردات، صادرات، آمادهسازی، تکثیر و توزیع انواع بازیهای ویدئویی و رایانهای از جمله اهداف این بنیاد است.
رئیس بنیاد بینالمللی بازیهای رایانهای کشور با اشاره به شناسایی ۳۵۰۰ بازی رایانهای غیرمجاز در کشور تصریح کرد: نظام ردهبندی، تمامی بازیها را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاعرسانی صحیحی به جامعه کشورهای اسلامی انجام میدهد. کردمیهن ادامه داد: بازیهای غیرمجاز رایانهای بهعنوان یک آسیب برای کشور محسوب میشود، چرا که در قالب یک بازی رایانهای خط فکر و اعتقاد و تربیت خانوادگی فرزندان نشانه گرفته میشود. وی بیان کرد: فردی که در فضای مجازی از طریق بازیهای غیر مجاز اقدام به عمل ناپسند و غیرشرعی میکند در دنیای واقعی نیز قبح اعتقادی فرد فرومیریزد. رئیس بنیاد بینالمللی بازیهای رایانهای کشور یادآور شد: با توجه به اینکه در بازیهای غیرمجاز کاربر جزئی از بازی میشود، همذاتپنداری در بازیها خطر بسیار جدی محسوب میشود. کردمیهن عدم عضویت ایران در کنوانسیون برن و قانون کپیرایت را از بزرگترین مشکلات عنوان کرد و گفت: نازل بودن قیمت بازیهای غیر مجاز در بازار یکی دیگر از آفات در جامعه است. وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازیهای رایانهای در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سنین ۳ تا ۱۶ سال آسیبپذیرترین سن است، ۷۵ درصد کاربران بازیهای رایانهای در سنین آسیبپذیر هستند. کردمیهن ادامه داد: ایران یکی از کشورهای مطرح در حوزه بازیسازی آسیا است و ۲۲۰ عنوان بازی رایانهای در داخل کشور تولید شده است. وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۵۰ عنوان بازی غیرمجاز آنالیز شده است، تصریح کرد: باید حرکتی تدافعی در مقابله با بازیهای رایانهای غیر مجاز صورت گیرد.
ارسال نظر