دنیای اقتصاد: خرید هدیه آن هم دیجیتالی برای کودکان کار نسبتا سختی است. اما از آنجا که در دنیایی مدرن و مبتنی بر تکنولوژی زندگی می‌کنیم، بهتر است به هدایای دیجیتالی برای کودکان به شکل جدی فکر کنیم. حالا با نزدیک شدن به سال جدید میلادی در روزهای تعطیلات سال نو هستیم و این بهانه خوبی برای خرید هدایای دیجیتالی کریسمس برای بچه‌های خوب است. مجله بیزینس اینسایدر بعضی از گزینه‌های مناسب برای این هدایا را معرفی کرده است که در اینجا با آنها آشنا می‌شویم:

هدفون تندرستی Puro Sound Labs: همه هدفون‌ها موسیقی پخش می‌کنند، اما گاهی صدای بلند آنها می‌تواند گوش کاربران کوچک‌تر را آزرده کند. با این اوصاف علاقه‌مندان موسیقی که در عصر آی‌پد در حال رشد و بزرگ شدن هستند، علاقه زیادی به یک هدفون با کیفیت و البته سالم دارند. با این اوصاف هدفون Puro Sound Labs انتخاب خوبی است. این هدفون صدا را حداکثر با شدت 8 دسی‌بل پخش می‌کند که آسیبی به سیستم شنوایی کاربران کوچک نمی‌رساند. این هدفون مجهز به بلوتوث است و به این دلیل به راحتی با موبایل‌ها و تبلت‌های مختلف هماهنگ می‌شود. این هدفون در حال حاضر با قیمت 99 دلار در بازار عرضه می‌شود.

تبلت Fire Kids آمازون: اغلب کاربران کوچک عاشق تبلت هستند. در میان انواع مختلف تبلت‌های ویژه کودکان مدل Fire Kids شرکت آمازون به خاطر کیفیت و طراحی مناسبش می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این تبلت دارای یک کیس محافظ بوده و از امکان کنترل از سوی والدین بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید این تبلت ۱۰۰ دلاری را با خیال راحت به کودکتان هدیه کنید.

چاپگر سه‌بعدی Matter MOD-t ۳D: در زمانی که بازار چاپگرهای سه‌بعدی حسابی داغ است و در صنایع و حوزه‌های مختلف کاربرد دارد، احتمالا کوچک‌ترها هم دوست دارند از حالا خودشان را برای ورود و حضور در بازارهای آینده آماده کنند. چاپگر سه‌بعدی Matter MOD-t 3D با قیمت 300 دلار انتخاب متفاوت و خلاقانه‌ای است که می‌تواند خلاقیت کودکان را تقویت کند. کار با این چاپگر سه‌بعدی بسیار راحت است و به همین دلیل کودکان می‌توانند به راحتی هر چیزی را که دوست دارند با آن به صورت سه‌بعدی چاپ کنند.

کامپیوتر کم‌مصرفCanaKit Raspberry Pi 3: این هم یک هدیه خاص و خلاقانه دیگر است که می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. این کامپیوتر کم‌مصرف قابلیت سرهم‌بندی شدن بر اساس نظر و سلیقه کاربرانش را دارد. به این ترتیب می‌تواند خلاقیت کاربران کوچک را بالا برده و انتخاب بیشتری برای کار با کامپیوتر شخصی به آنها بدهد. ابعاد این کامپیوتر کوچک به اندازه کف یک دست بوده و مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است. این کامپیوتر اولین بار در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد، اما نسخه جدید آن طراحی بهتری داشته و از قابلیت‌هایی مانند بلوتوث بهره می‌برد. با این هدیه ۷۵ دلاری می‌توانید به راحتی شیوه کارکرد کامپیوتر را به کودکان‌تان آموزش دهید.

کنسول بازی Nintendo ۳DS: این روزها اغلب کودکان به بازی‌های ویدئویی علاقه دارند، با این اوصاف هر محصول مرتبط با این حوزه می‌تواند آنها را خوشحال کند. Nintendo 3DS هم موفق‌ترین و پرطرفدارترین کنسول بازی شرکت ژاپنی نینتندو از زمان معرفی کنسول Wii است. نسخه جدید این کنسول ابعادی بزرگ‌تر و عملکردی بهتر دارد. مهم‌ترین ویژگی این کنسول بازی اما داشتن اغلب بازی‌های مناسب برای کودکان است. نسخه جدید کنسول Nintendo 3DS را می‌توانید با قیمت 200 دلار بخرید.

آی‌پاد تاچ: اگر کودکی دارید که همیشه عاشق گوشی آی‌فون شما است و می‌خواهد آن را داشته باشد،‌ آی‌پاد تاچ هدیه مناسبی برای او خواهد بود. این محصول طراحی بسیار شبیه به گوشی آی‌فون داشته و مبتنی بر سیستم‌عامل iOS است، بنابراین قابلیت سازگاری با تمام اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل را دارد. این آی‌پاد دارای دوربین و صفحه نمایشی بزرگ‌تر از آی‌فون است. مدل ۶۴ گیگابایتی آن برای ذخیره موسیقی، فیلم، بازی و اپلیکیشن‌های مورد نیاز یک کودک کافی است. آی‌پاد تاچ در تابستان امسال به‌روزرسانی شده است و با قیمتی متغیر از ۱۵۹ تا ۲۴۹ دلار برای نسخه‌های ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت در بازار به فروش می‌رسد.

کارت هدیه آی‌تیونز: اگر یک آی‌پاد تاچ به فرزندتان هدیه می‌دهید، احتمالا از داشتن یک کارت هدیه آی‌تیونز هم بسیار خوشحال می‌شود. این کارت در گذشته تنها برای خرید فایل‌های موسیقی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما حالا می‌توان با آن انواع اپلیکیشن و بازی‌های ویدئویی را خرید. استفاده از این کارت هدیه همچنین تمرین خوبی برای خرید آنلاین و مدیریت مالی برای کودکان خواهد بود. برای خرید یک کارت هدیه آی‌تیونز باید 25 دلار هزینه کنید.

کتابخوان الکترونیکی Kindle برای کودکان: این هدیه دیجیتالی می‌تواند کودکان را به مطالعه و کتابخوانی ترغیب و تشویق کند. این کتابخوان بعضی قابلیت‌های مشابه با تبلت Fire Kids را دارد، اما برخلاف آن از یک صفحه‌نمایش LED جوهر الکترونیکی و دسترسی به هزاران اپلیکیشن خواندنی بهره می‌برد. این محصول می‌تواند به افزایش مهارت‌های مطالعه کودکان کمک زیادی کرده و دایره واژگان آنها را گسترش بدهد. برای خرید این محصول مفید باید ۱۰۰ دلار هزینه کنید.