روبات کوزمو بهترین هدیه سال نو

آی‌تی ایران: هنوز در انتخاب کادوهای کریسمس و سال نو میلادی دو دل هستید؟ مطمئنا چیزی بهتر از روبات «Cozmo» پیدا نخواهید کرد. این مریخ نورد کوچک، انگار که از آینده آمده است. روبات شرکت «Anki» ویژگی‌های بسیار جذابی دارد، مانند: توانایی تشخیص انسان‌ها، احساسات و گیم‌‌پلی. این روبات حس داشتن نسخه شخصی روبات «Wall-E» را به شما خواهد داد.

صاحبان «Cozmo» از طریق اپلیکیشن مختص این روبات که برای iOS و اندروید ارائه شده است، این روبات را کنترل می‌کنند. و جادوی واقعی در آنجا اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید «Cozmo» را در جست‌وجوی منزل، سلام و احوالپرسی با افراد مختلف، انجام بازی‌های مختلف و حتی شناسایی چهره سگ و گربه‌ها راهنمایی کنید. روبات شخصی را تصور کنید که مایل است همیشه با شما باشد و درباره جهان بیشتر بداند. در گذر زمان همواره آپدیت‌های جدید برای اضافه شدن کاربرد‌های جدید به این روبات ارائه خواهند شد، می‌توان گفت که سخت‌افزار این روبات چیزی شبیه آی‌فون‌های جدید است که طور مرتب آپدیت‌های جدید برای آنها مهیا می‌شود.

احساسات واقعی را می‌توان در چشمان رسای این روبات مشاهده کرد. این روبات عاشق بازی کردن است و حتی در صورت پیروزی کمی می‌رقصد. «Cozmo» که از بیش ۳۰۰ قطعه ساخته شده است، با یک ذهن قدرتمند طراحی شده است. این روبات از آن دسته وسایلی که پس از مدتی بی‌استفاده در ته کمد می‌اندازید نخواهد بود و به لطف مجموعه قابلیت‌های نرم‌افزاری آن، در آینده شاهد آپدیت‌های متعددی برای این روبات خواهیم بود. کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) روبات «Cozmo» به سازندگان امکان ساخت و ارائه برنامه‌ها و قابلیت‌های جدید برای این روبات را می‌دهد، علاوه‌بر این «Cozmo» از زبان نسبتا ساده «Python» بهره گرفته و از بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. در خانه هوشمند زندگی می‌کنید؟ با استفاده از «IFTTT» به روبات «Cozmo» دستور دهید که چراغ‌ها را برایتان خاموش کند.

«Cozmo» قابلیت‌های اساسی بسیار جذابی دارد، اما کیت توسعه نرم‌افزاری این روبات نیاز دارد به خودکفایی و استقلال برسد. هکرها اخیرا قابلیت‌های جدیدی را برای کامپیوتر ۵ دلاری «Raspberry Pi» ارائه کرده‌اند مانند ابزارهک «PoisonTap» که قادر است از ورودی‌های امنیتی لپ‌تاپ‌ها عبور کند. قطعا مینی روبات «Cozmo» این قابلیت‌ها را به مرحله جدیدی خواهد برد و بدون شک کاربرد‌های جدید این روبات در آینده بسیار جذاب خواهد بود. قیمت ۹۹/ ۱۷۹ دلاری این روبات احتمالا کمی از قدرت خرید بعضی افراد بالاتر خواهد بود، اما حتی با وجود قیمت بالای این روبات چیزی از علاقه خریداران و داغ بودن بازار محصول شرکت «Anki» کاسته نخواهد شد. وب‌سایت این شرکت با استفاده از سیستم هشدار، موجود شدن این روبات در بازار را به مشتریان اعلام خواهد کرد، اما گشتن در بازارهای خرده فروشان نیز ضرری نخواهد داشت.