همکاران سیستم: گارتنر در تحقیقات اخیر خود، ضمن بررسی چند و چون استفاده از ابزارهای دیجیتالی در محیط‌های کاری، نظرات کارمندان را در این‌خصوص جویا شده است.به گزارش وب‌سایت Stamford Advocate، حدود ۸۰درصد کارمندان از یک یا چند دستگاه سازمانی همچون رایانه رومیزی، تلفن هوشمند و تبلت در اداره استفاده می‌کنند.

رایانه‌های رومیزی یا همان PCها هنوز محبوب‌ترین ابزار در سازمان‌ها به‌شمار می‌روند و بیش از ۵۰ درصد کارمندان،
PCهای سازمانی دریافت داشته‌اند. این در حالی است که فقط به ۲۳ درصد پرسنل اداری، اسمارت‌فون‌های سازمانی تحویل می‌شود.میکاکو کیتاگاوا (Mikako Kitagawa) تحلیلگر ارشد گارتنر می‌گوید: نرخ پایین استفاده از ابزار همراه سازمانی به این واقعیت اشاره دارد که بسیاری از کارمندان، ترجیح می‌دهند در محل کار از ابزار همراه شخصی خودشان استفاده کنند. در واقع بیش از نیمی از کارمندانی که تلفن‌های همراه هوشمند دارند، در محل کار از این ابزار استفاده می‌کنند.

گارتنر با اشاره به اینکه اسمارت‌فون‌ها و فبلت‌ها پرطرفدارترین ابزار شخصی هستند و ۳۹ درصد کارمندان آنها را به‌کار می‌گیرند، می‌گوید: فقط ۱۰ درصد افراد از اسمارت‌فون‌ها و فبلت‌های شرکتی و ۲۱ درصد از تبلت‌های شرکتی یا شخصی استفاده می‌کند. کارشناس گارتنر می‌گوید: باعث تعجب است که در عصر تحرک‌پذیری (Mobility)، استفاده از تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌های شرکتی به اندازه استفاده از رایانه‌های رومیزی رایج نیست. این گزارش مدعی است ۳۶ درصد از کارمندان، لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر یا هیبریدی (Convertible) از سازمان خود دریافت کرده‌اند. گارتنر بر این باور است که استفاده از این نوع لپ‌تاپ‌ها به عنوان ابزار سازمانی، آهنگ کندی دارد ولی این روند آرام‌آرام در حال افزایش است. یافته‌های این پژوهش، بر اساس نظرسنجی گارتنر از ۹۶۰۰ کاربر در آمریکا، انگلیس و استرالیا به‌دست آمده است.