کفش خود را هوشمند انتخاب کنید

یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم ورزشی با استفاده از سیستم هوشمند مناسب‌ترین کفش را به مشتری پیشنهاد می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اندگجت، تولیدکنندگان بزرگ لوازم ورزشی هیچ کدام نمی‌خواهند از دیگری عقب بمانند. پس از آنکه نایک شعبه هوشمند خود را افتتاح کرد، این بار شرکت آدیداس نیز یک فروشگاه هوشمند در نیویورک افتتاح کرده است. این تولیدکننده آلمانی فضای داخلی فروشگاه را با فناوری‌های مختلف پر کرده است. داخل این فروشگاه ۴ طبقه مشتریان می‌توانند با استفاده از واقعیت مجازی و سیستم‌های فناوری پوشیدنی مناسب‌ترین کتانی را برای خود انتخاب کنند. یکی از جالب‌ترین ابزارهای موجود در این فضا «ران‌جنی» است، سیستمی که با استفاده از دو حسگر و یک برنامه آی‌پد تحلیلی سریع برای مشتری فراهم می‌کند. هدف این برنامه کمک به مشتری برای خرید بهترین و مناسب‌ترین کفش براساس اطلاعاتی است که طی یک فرآیند دو آزمایشی در فروشگاه انجام می‌شود. پادهای ران‌جنی به کفش فرد متصل می‌شوند و مشتری باید حداقل ۴۶ گام بلند بردارد. سپس سیستم مشخص می‌کند گام‌های فرد چه درجه و زاویه‌ای دارد و آیا امکان غلتیدن پای فرد وجود دارد یا خیر. «ران‌جنی» براساس استقامت و ثبات به مشتری کفش مطلوب را پیشنهاد می‌کند. جالب آنکه اگر حتی مشتری کفشی از فروشگاه نخرد، آدیداس نتیجه تحلیل آزمایش ران‌جنی را برای او ارسال می‌کند.

واقعیت مجازی در فروشگاه ورزشی: در سال ۲۰۱۶ مردم دنیا علاقه خود را به واقعیت مجازی نشان دادند. در همین راستا آدیداس نیز یک ویدئوی ۳۶۰ درجه با حضور جیمز هاردن، قهرمان NBA را طراحی کرده است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی می‌توان هاردن را مشاهده کرد که رویدادی را برای مشتری تعریف می‌کند.

صفحات لمسی و اسکن سه‌بعدی کتانی: در سراسر فروشگاه صفحات نمایش لمسی بزرگی قرار دارد که اسکن‌های سه‌بعدی از کفش‌ها را نشان می‌دهد. علاوه برآن می‌توان این صفحات نمایش را برای معرفی جزئیات محصولات و نظرات و رتبه‌بندی استفاده کرد.

فناوری برای شخصی‌سازی کتانی: این فناوری مخصوص هواداران پر وپا قرص کتانی است. برای اولین بار آدیداس به مشتریان اجازه می‌دهد با استفاده از این برنامه جدیدترین کتانی این برند را برای خود شخصی‌سازی کنند. این فرآیند ساده است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. مشتری فقط باید رنگ مورد نظر خود را برای بخش‌های پاشنه، رویه و کناره کفش انتخاب کند و مبلغ ۲۶۵ دلار بپردازد. کفش سفارش داده شده ۳ تا ۵ هفته بعد به آدرس او ارسال می‌شود.

استفاده از فناوری برای خرید مطمئن: این فناوری در حقیقت پوز فروشگاه است که در آی‌پد فعال می‌شود. آدیداس این فناوری را برای فروشگاه‌های خود اختراع کرده و به کارمندان و مشتریان اجازه می‌دهد بهتر باهم ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال اگر فردی بخواهد کتانی بخرد که در انبار فروشگاه نیست، سیستم سام مدل مورد نظر را در فروشگاه‌های دیگر آدیداس جست‌وجو می‌کند. همچنین به وسیله آن می‌توان از فروشگاه‌های آنلاین آدیداس هم خرید کرد.