V20، پرچمدار جدید ال‌جی

دنیای اقتصاد: جدیدترین پرچمدار شرکت ال‌جی یعنی V۲۰ روانه بازار شده است. این گوشی که در واقع نسل بعدی گوشی‌ محبوب V۱۰ است که به خاطر مقاومت بدنه‌اش معروف بود، حالا با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم خاص صنایع هوایی عرضه شده است. V۲۰ اما طراحی ظاهری باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خودش دارد؛ موضوعی که برای بسیاری از خریداران اهمیت خواهد داشت. این گوشی در حقیقت برای کاربران علاقه‌مند به امکانات چند رسانه‌ای و قابلیت‌های صوتی و تصویری پیشرفته طراحی و تولید شده است.

در همین راستا V۲۰ به ادعای ال‌جی اولین گوشی مجهز به چیپ چهارگانه DAC است که به وسیله آن صداهای مزاحم محیطی را تا پنجاه درصد کاهش داده و به این ترتیب صدای واضحی را پخش می‌کند. این سیستم با تنظیم صدای ۷۵ مرحله‌ای بین بلندگوهای راست و چپ امکان پخش صدای با کیفیت با هر هدفونی را به کاربران می‌دهد. پرچمدار جدید ال‌جی همچنین از قابلیت‌هایی مانند ضبط صدای HD هم بهره می‌برد. V۲۰ از امکان ضبط تصویر Hi-Fi بهره می‌برد که به وسیله آن صداهای ناخواسته محیطی را در حین فیلمبرداری حذف کرده و فاصله ضبط صدا را مشخص می‌کند تا به این ترتیب کیفیت ضبط صدا در فیلمبرداری را به فرمت استودیوهای صدابرداری حرفه‌ای نزدیک کند. این گوشی با استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و پردازشگر تصویر ‌X۱۲ LTE امکان ثبت تصاویر بدون لرزش و با کیفیت بیشتر را فراهم می‌کند.

در این میان اما شاید مهم‌ترین ویژگی پرچمدار جدید ال‌جی تجهیز دوربین پشت و جلوی آن به لنز عریض و زاویه باز است تا قابلیت ثبت تصاویر عریض و کامل را فراهم کند. به این ترتیب لنز ۵ مگاپیکسلی دوربین جلوی این گوشی امکان گرفتن عکس‌های سلفی با زاویه ۱۲۰ درجه را فرهم می‌کند تا افراد بیشتری در عکس سلفی جا بگیرند. دوربین پشتی این گوشی با وضوح ۸مگاپیکسلی از لنزی با زاویه ۱۳۵ درجه‌ای بهره می‌برد که امکان عکاسی و فیلمبرداری با وضوح و جزئیات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بد نیست بدانید که برای عکاسی با V۲۰ امکانات پیشرفته دیگری مانند تصویربرداری خودکار، فوکوس خودکار هیبریدی، قابلیت Focus Peaking (یا امکان نقطه راس فوکوس که مورد علاقه عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای است)، قابلیت Tracking Focus (افزودن یک دستیار قدرتمند فوکوس روی سوژه در حال حرکت) و قابلیت Zoom Slider (یا زوم کشویی برای زوم کردن ملایم با یک انگشت) را در اختیار خواهید داشت.

صفحه نمایش دوم هم یکی دیگر از امتیازات مهم V۲۰ ال‌جی است. این قابلیت که اولین بار در V۱۰ عرضه شد، در واقع صفحه نمایش کوچکی در بالای صفحه نمایش اصلی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به برنامه‌ها، هشدارها و اعلانات بدون تغییر در صفحه اصلی دسترسی داشته باشد. به این ترتیب کاربران می‌توانند به کمک صفحه نمایش دوم اعلانات و پیام‌ها را خوانده و پاسخ داده بدون آنکه در عملکرد در حال اجرای صفحه اصلی تداخلی ایجاد شود. V۲۰ امکان پشتیبانی از دو سیم‌کارت را دارد و مجهز به یک باتری قابل تعویض کشویی با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر است که می‌تواند امکان خوب و کاربردی برای کاربران محسوب شود. این گوشی در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و صورتی و قیمت دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به صورت رسمی از امروز در بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.