فارنت:‌ اپل قصد دارد سال آینده آی‌فون جدید خود را با تغییرات اساسی عرضه کند. به گزارش بلومبرگ تنها یکی از نسخه‌های آی‌فون بعدی از صفحه‌نمایش OLED استفاده خواهد کرد.

یکی از تغییرات مهمی که در آی‌فون ۸ انتظار داریم استفاده از صفحه‌نمایش OLED به جای IPS LCD است. آی‌فون بعدی احتمالا یک تغییر اساسی در طراحی داشته و تمام شیشه‌ای خواهد بود. حال به گزارش بلومبرگ یکی از منابع مورد اعتماد، تنها نسخه گران‌تر آی‌فون ۸ به صفحه‌نمایش بهتر OLED مجهز خواهد شد. به این ترتیب آی‌فون ۸ با همان صفحه‌نمایش LCD و آی‌فون ۸ پلاس با صفحه‌نمایش بهتر OLED عرضه می‌شود. در حال حاضر سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های OLED موبایلی است و در پرچمداران خود نیز از انواع خمیده یا مسطح آنها استفاده می‌کند. گفته می‌شود اپل هم برای تامین صفحه‌نمایش OLED آی‌فون بعدی از سامسونگ کمک خواهد گرفت و از آنجا که سامسونگ نمی‌تواند به تنهایی تمامی پنل‌های مورد نیاز برای همه نسخه‌های آی‌فون ۸ را تامین کند اپل به اجبار تنها در نسخه گران‌تر از آن استفاده خواهد کرد.

طبق شایعات پیشین آی‌فون ۸ در سه اندازه عرضه خواهد شد: ۵ اینچی و ۸/ ۵ اینچی به همراه جانشین آی‌فون SE با اندازه احتمالی ۴ تا ۳/ ۴ اینچ. گفتنی است منظور بلومبرگ از OLED در آی‌فون ۸ صفحات نمایش مسطحی نیست که سامسونگ در گوشی‌های میان‌رده خود مثل Galaxy A۵ نیز از آنها استفاده می‌کند. طبق شایعات اپل قصد دارد از صفحات قابل انعطاف و خمیده شبیه به گلکسی اس ۷ اج در آی‌فون بعدی استفاده کند و به این ترتیب سامسونگ حداکثر می‌تواند ۳۰ میلیون پنل را برای اپل آماده کند تا در آی‌فون ۸ پلاس به‌کار گرفته شود. همچنین گفته می‌شود آی‌فون بعدی بدون دکمه Home عرضه شده و حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی نیز زیر صفحه‌نمایش قرار خواهد گرفت.