استفاده از فناوری هوش مصنوعی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای برای اولین بار آغاز شده تا از این طریق پیروزی در بازی StarCraft II از سوی ماشین‌ها و با درس گرفتن از اشتباهات و شکست‌ها ممکن شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، گوگل فناوری DeepMind خود را در قالب برنامه‌ای موسوم به AlphaGo به خدمت گرفته تا بتواند در این بازی پیچیده که بهار گذشته عرضه شد، موفقیت کسب کند. گوگل می‌گوید برنامه مفصلی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی استراتژیک دارد و می‌خواهد از این طریق توان خودآموزی آنها برای پیشبرد بازی‌های مختلف را بررسی کند. بازی StarCraft از محبوب‌ترین بازی‌های سبک استراتژی در جهان است که از سوی Blizzard Entertainment تهیه شده و در یک دهه اخیر مورد توجه بوده است. در این بازی، کاربران باید برای کنترل محیط و داشته‌های خود تصمیمات مهم مختلفی بگیرند. در این بازی شما در نقش رهبر نژاد protoss به نام Hierarch Artanis باید بازی را دنبال کنید. در سال‌های بسیار دور شما از سوی گروهی سقوط کرده‌اید، ولی هم‌اکنون صاحب یک کشتی فضایی قدرتمند به نام Golden Armada هستید و آماده‌اید که جهان را اصلاح کنید و صلح را به آن بازگردانید، ولی در این بین شیطانی باستانی به نام آمون کل کهکشان را تهدید می‌کند. تنها شما هستید که می‌توانید دوباره نژاد protoss‌ها را متحد کنید و برای متوقف کردن آمون به‌پا خیزید.