استفاده از هدست هولولنز هدایت تانک

فارنت: تکنولوژی‌های تازه و پیش‌رو همیشه مشکلی پیش‌روی خود دارند که مبادا بابت هدفی نظامی مصرف شوند. دینامیتی که نوبل خلق کرد تعداد بیشماری انسان را به قتل رساند و این چیزی بود که نوبل هیچ‌گاه تصوری از آن نداشت، اما حال قضیه تفاوت دارد. دیگر دینامیت و مواد منفجره در خطر نیستند و حتی تکنولوژی مانند هولولنز مایکروسافت نیز در شرف استفاده نظامی است.

ایده اصلی هولولنز ترکیب واقعیت زندگی و واقعیت مجازی بود. زمینه‌ای که شرکتی به آن قدم نگذاشت و همه در حد همان واقعیت مجازی یا Virtual Reality باقی ماندند. اما هولولنز مایکروسافت از همان ابتدا نوید فردایی تکنولوژیک‌تر را می‌داد، تکنولوژی که نه تنها ما قادر به استفاده از آن هستیم بلکه این استفاده تا مریخ و استفاده ناسا هم خواهد رفت. حال شرکت اوکراینی LimpidArmor قصد دارد تا این محصول را ظاهری نظامی بخشد. به گزارش DefenceBlog این شرکت در حال تست و آزمایش برخی محصولات نظامی است که در بین این محصولات یک کلاه وجود دارد که به هولولنز مایکروسافت مجهز شده است.

این کلاه برای این طراحی شده که به فرماندهان تانک‌ها اجازه دهد تا با استفاده از دوربین‌های دایره‌ای‌شکلی که در کنار تانک یا وسیله زرهی نصب شده‌اند دیدی ۳۶۰ درجه داشته باشد. فید تصاویر دوربین‌ها وارد هولولنز شده و به فرمانده اجازه می‌دهد همزمان که داخل تانک است بیرون تانک را مشاهده کند و تحرکات دشمن را مانیتور کند. این کلاه همچنین قابلیت نشانه‌گیری، مشخص کردن دشمن و تفکیک آنها از سربازان خودی را خواهد داشت. این شرکت، هدست شخصی‌سازی شده را ماه پیش در کیو اوکراین به نمایش گذاشت، مقامات نظامی این کشور نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و از این هدست دیدن کرده‌اند. این پروژه فعلا در حد یک پروژه مفهومی و کانسپت کلی است، اما بیانی از آینده را خواهد داشت. این هدست و تکنولوژی‌ای که قرار است به ارمغان بیاورد تماما یادآور بازی‌های کامپیوتری همچون گاست ریکان یا کال‌آف‌دیوتی است و به نظر می‌رسد آن همه آینده‌نگری درون بازی‌ها بالاخره به واقعیت خواهند پیوست.