فارنت: در آشفته بازار صنعت موبایل نمی‌توان تنها به تولید گوشی هوشمند قناعت کرد و گاهی اوقات یک پاور بانک معمولی حاشیه‌ سودی مناسب‌تر می‌تواند داشته باشد، سامسونگ هم به این نتیجه رسیده که باید در بازار لوازم جانبی موبایل حضور بیشتری داشت و به همین جهت شاهد رونمایی هدفون، اسپیکر و پاوربانک جدیدی از جانب این شرکت کره‌ای هستیم. این روزها رقابت در صنعت موبایل بسیار سخت شده است و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل ترجیح می‌دهند در بازار محصولات جانبی موبایل هم حضور داشته باشند، از طرف دیگر طرفداران دوآتشه زیادی در بازار هستند که تمایل دارند محصول جانبی را خریداری کنند که با برند گوشی خریداری شده آنها یکسان باشد. سامسونگ هم که قواعد بازی در بازار موبایل را به خوبی بلد است برای رضایت بیشتر کاربران و صدالبته ایجاد سود بیشتر برای خود، هدفون، اسپیکر و پاوربانک جدیدی را معرفی کرد.

در محصولات جانبی که در وب‌سایت جهانی سامسونگ به صورت آنلاین به فروش می‌رسد شاهد اسپیکر بی‌سیمی هستیم که طراحی شبیه به بطری دارد، در کنار طراحی زیبا این اسپیکر از ویژگی‌های جالب دیگری نیز برخوردار است که امکان پخش ۳۶۰ درجه صدا، شارژ بی‌سیم و امکان دریافت دستورات حرکتی را می‌توان نام برد. جالب اینجا است که این اسپیکر با اپلیکیشن Lux Manager سامسونگ هم برای تعامل با نور محیط کاملا سازگار است. سامسونگ این اسپیکر زیبا را با قیمت ۷۷ دلار به فروش می‌رساند.

شارژ بی‌سیم سامسونگ که طراحی همانند سینی دارد نیز لوازم جانبی دیگری است که سامسونگ معرفی کرد، این شارژ بی‌سیم قادر است به صورت همزمان دو دستگاه مختلف را شارژ کند. سامسونگ برای شارژ وایرلس جدید خود ۵۸ دلار از مشتریان طلب می‌کند. هرچقدر هم که باتری تعبیه شده در گوشی‌های همراه میلی‌آمپر بالایی داشته باشد باز هم کاربران پرمصرفی هستند که باتری گوشی کفاف کار آنها را نمی‌دهد، به همین منظور در میان لوازم‌های جانبی معرفی شده از جانب سامسونگ دو عدد پاوربانک نیز به چشم می‌خورد، این پاوربانک‌ها در ظرفیت‌‌های ۵۱۰۰ و ۱۰۲۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شوند و به ترتیب قیمتی برابر با ۲۶ و ۳۵ دلار دارند.

اسپیکر وایرلس دایره‌ای‌مانند به همراه میکروفن داخلی هم محصول دیگری است که با قیمت ۴۸ دلار در وب‌سایت سامسونگ فروخته خواهد شد. یک لامپ نور LED نیز در میان این محصولات به چشم می‌خورد که قیمتی برابر با ۹ دلار دارد. آخرین محصولی که سامسونگ در میان لوازم جانبی خود معرفی کرد، یک هدفون با سیم است که ۲۶ دلار قیمت دارد. معرفی این لوازم‌های جانبی جدید پس از ضررهای ناشی از گلکسی نوت ۷ صورت گرفته و حاکی از این است که سامسونگ با تولید محصولات دیگر سعی دارد به هر دری بزند تا چرخه سودآوری واحد موبایل این شرکت دوباره راه‌ بیفتد.