فارنت: هنوز تا معرفی آی‌فون بعدی اپل راه درازی در پیش است، ‌ اما این گوشی، محصولی نیست که بدون حاشیه و شایعه‌های مختلف روانه بازار شود، یکی از شایعات مهم حول آی‌فون بعدی اپل حضور صفحه‌نمایش OLED در این گوشی است، ‌ در خبرها داریم که شارپ حضور صفحه‌نمایش OLED را در آی‌فون بعدی تایید کرد. اپل سالیان سال است که در آی‌فون‌‌های خود صفحه‌ نمایش LCD را به‌کار می‌گیرد، این صفحه‌نمایش‌ها کیفیت خوبی دارند اما فناوری‌‌های جدیدتری هم در بازار موجود است که جای آنها در آی‌فون اپل خالی است، یکی از این فناوری‌ها صفحه نمایش OLED است که مدتی است شایع شده در آی‌فون بعدی اپل حضور پیدا خواهد کرد.

چندی پیش اپل اشاره‌ای به تمایل این شرکت بر کنترل بیشتر روی روند تولید پنل‌های صفحه‌نمایش آی‌فون داشته است، شرکت فاکس‌کان هم که همکاری تنگاتنگی با اپل برای ساخت قطعات آی‌فون دارد، با قیمت گزاف ۲/ ۶ میلیارد دلار شرکت خوشنام شارپ را خریداری کرد. و حالا تای‌ جِنگ وو (Tai Jeng-wu) مرد شماره یک شرکت شارپ که یکی از مدیران ارشد فاکس‌کان هم به حساب می‌آید گفته است که اپل چند سالی است شاهد کاهش فروش آی‌فون‌‌های خود است و استفاده از پنل صفحه‌نمایش OLED ممکن است جان تازه‌ای به آی‌فون‌های بعدی اپل ببخشد. صفحه‌نمایش OLED کنتراست بسیار بالاتری نسبت به صفحه‌نمایش آی‌فون‌های فعلی دارد، از طرف دیگر این روزها شاهد افزایش درخواست برای گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش‌های خمیده هستیم که پنل‌های OLED با انعطاف بالایی که دارند به اپل اجازه می‌دهد تا آی‌فون‌های بعدی خود را با صفحه‌نمایش خمیده روانه بازار کند.

در حال حاضر تولید صفحه‌نمایش‌های آی‌فون‌های فعلی اپل برعهده شارپ است اما اگر قرار باشد در آی‌فون‌‌های بعدی اپل شاهد استفاده از فناوری OLED باشیم، به احتمال زیاد شارپ قادر به تولید حجم زیادی از صفحه‌نمایش‌های OLED نخواهد بود. مدیرعامل شارپ هم در صحبت‌هایی از عزم این شرکت برای ساخت کارخانه‌ای برای تولید پنل‌های OLED خبرداد. اپل ممکن است در سال آینده، آی‌فون‌های بعدی خود را در سه اندازه مختلف روانه بازار کند، به این ترتیب به احتمال زیاد آی‌فون ۷/ ۴ و ۵ اینچی اپل از همان پنل صفحه‌نمایش فعلی آی‌فون‌ها بهره می‌گیرند و آی‌فون ۵/ ۵ اینچی که به نوعی قرار است نقش پرچمدار آی‌فون‌ها را ایفا کند صفحه‌نمایشی با پنل OLED خواهد داشت.