فروش «بیت‌کوین» در دستگاه‌های بلیت‌فروشی راه‌آهن سوئیس

ایسنا: سوئیس قصد دارد از ماه نوامبر امکان خرید بیت‌کوین (واحد پولی دیجیتالی) را از دستگاه‌های فروش بلیت قطار فدرال این کشور ارائه کند. بیت‌کوین یک واحد پولی دیجیتال است که تمام خصوصیات پول نقد را دارد، به‌علاوه اینکه در دنیای مجازی قابل رد و بدل کردن است. برای استفاده از این پول اینترنتی ابتدا باید یک کیف دیجیتال در رایانه خود ایجاد کرده و سپس با آن به مبادله بپردازید.

بیت‌کوین به‌عنوان راهی برای انتقال سریع پول، بدون هزینه یا دخالت بانک توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با این کار، نقل و انتقالات به‌طور مستقیم بین کاربران در اینترنت انجام می‌شود. تبلیغات در مورد بیت‌کوین در دو سال گذشته در آمریکای شمالی و سایر مناطق جهان کمرنگ شده بود، اما ایستگاه راه‌آهن سوئیس در این زمان دریافت که بازار فروش خوبی برای این واحد پول دیجیتالی در سوئیس وجود دارد. ایستگاه راه‌آهن سوئیس بیش از ۱۰۰۰ دستگاه فروش بلیت دارد که بیشتر آنها ۲۴ ساعته هستند و از این‌رو می‌توانند شبکه‌ای دائمی برای خرید بیت‌کوین در این کشور باشند. این شرکت با شرکت پرداخت الکترونیکی SweePay همکاری می‌کند که به‌عنوان واسطه‌ای برای خرید بیت‌کوین از دستگاه‌های فروش بلیت عمل خواهد کرد. خریداران برای خرید از این دستگاه‌ها باید از تلفن همراه خود به‌عنوان ابزاری برای تشخیص هویت استفاده کنند.

معاملات توسط اسکن کد QR در کیف پول بیت‌کوین خریدار آغاز شده و توسط یک رمز ایمنی ارسالی به تلفن همراه فرد تایید خواهد شد. بیشترین میزان بیت‌کوین قابل خرید در یک بار معامله، ۵۰۰ فرانک سوئیس (حدود ۵۰۰ دلار) است که معادل ۷۱/ ۰ بیت‌کوین می‌شود. هر بیت‌کوین تقریبا معادل ۷۰۰دلار آمریکا است، با این حال نمی‌توان از این واحد پولی برای خرید بلیت از دستگاه‌ها استفاده کرد. سیستم خرید بیت‌کوین از دستگاه‌های فروش بلیت راه‌آهن ممکن است بین مردم محبوب شود زیرا بسیاری از خریداران با دریافت این ارز دیجیتال از بانک به دلیل هزینه‌های بالای آنها برای معاملات بین‌المللی و تاخیر در ارسال پول مشکل دارند.