خبرگزاری مهر: سند راهبردی پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای اسناد بالادستی نظام، تدوین شد. صادق بیک‌پور، دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به راه‌اندازی کمیته راهبردی پدافند غیرعامل از سال ۸۶ در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و احیای این کمیته از ابتدای دولت یازدهم اظهار کرد: سال ۱۳۹۳ برنامه‌های بلندمدتی برای این حوزه طراحی کردیم.

وی سیاست وزارت ارتباطات را در بخش پدافند غیرعامل در وهله نخست بهبود فضای تعامل بین سازمانی در حوزه‌های مختلف ICT به نحوی که همه مکمل یکدیگر بوده و در نهایت به پایداری ارتباطات بینجامد، عنوان کرد و گفت: هدایت، راهبری، هماهنگی و مدیریت متمرکز، رصد و پایش تهدیدات، ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی، آموزش حرفه‌ای و تخصصی از دیگر ماموریت‌های اصلی کمیته پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات است. وی برگزاری نشست تخصصی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع تهدیدهای اینترنت اشیا، بیوتروریسم و محصولات آلوده در شرکت ملی پست، پایداری زیرساخت‌ها و تهدیدهای زیرساخت‌های حیاتی در شرکت ارتباطات زیرساخت و بانکداری الکترونیک در پست‌بانک ایران را از دیگر برنامه‌های تخصصی برگزار شده در این هفته برشمرد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری تمرین‌های عملیاتی برای پایداری سرویس‌ها در تمام دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت: در سازمان فناوری اطلاعات الگوی خوبی برای پایداری دیتاسنترها تنظیم و تست شد که این امر به‌صورت مستمر ادامه خواهد یافت. دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ICT، بحث ایمن‌سازی مراکز مانیتورینگ ارتباطی و کشف و رهگیری سیگنال‌های مزاحم در این باند را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: به اهداف از پیش تعیین‌شده خود در این‌خصوص دست یافتیم. با ارزیابی این مورد، مانور کاملا عملیاتی انجام و نتایج خوبی به‌دست آمد.