انتشار آپدیت‏های امنیتی جدید برای گوشی‏های اکسپریا

جی‌اس‌ام: سونی برای شماری از گوشی‌های اکسپریا آپدیت جدید منتشر کرده است که اصلی‌ترین تغییر آن نصب وصله‌های امنیتی جدید روی مدل تک سیم و دو سیم‌کارت این دستگاه‌ها است. سونی در هفته گذشته نرم‌افزار شماری از گوشی‌های هوشمند خود را به‌روز‌رسانی کرد. مهمترین تغییر در این به‌روزرسانی‌ها ارتقای امنیت نرم‌افزاری دستگاه و نصب وصله‌های امنیتی اندروید است البته به همراه آن بعضی از باگ‌های نرم‌افزاری نیز برطرف شده‌ است.

Xperia XA Ultra

در آپدیت منتشر شده به شماره ۳۶.۰.A.۲.۱۰۹ و ۳۶.۰.A.۲.۱۰۹ برای Xperia XA Ultra وصله امنیتی ماه اکتبر روی این گوشی نصب شده است. علاوه‌بر این مشکل مربوط به iSO در تنظیمات دوربین دستگاه نیز برطرف شده است.

Xperia C5 Ultra

آپدیت شماره ۲۹.۲.A.۰.۱۲۹ و ۲۹.۲.B.۰.۱۲۹ وصله امنیتی ماه جولای را روی مدل تک سیم و دو سیم‌کارت Xperia C۵ Ultra نصب می‌کند.

Xperia XA

کاربران می‌توانند با نصب آپدیت شماره ۳۳.۲.A.۳.۸۱ یا ۳۳.۲.B.۳.۸۱ وصله امنیتی ماه آگوست را روی مدل تک سیم و دو سیم‌کارت این گوشی نصب کنند. ضمنا مصرف باتری دستگاه نیز اندکی بهبود یافته است.

Xperia M4 Aqua

آپدیت منتشر شده برای این گوشی میان‌رده نرم‌افزار گوشی را به شماره ۲۶.۳.X.۱.۳۳ ارتقا می‌دهد و وصله امنیتی ماه جولای را روی آن نصب می‌کند.

Xperia X Compact

سونی در آپدیت شماره ۳۴.۱.A.۳.۲۲ وصله امنیتی ماه سپتامبر را برای گوشی Xperia X Compact منتشر کرده است.

Xperia C4

دارندگان مدل تک سیم و دو سیم‌کارت این گوشی می‌توانند با نصب آپدیت ۲۷.۳.A.۰.۱۲۹ یا ۲۷.۳.B.۰.۱۲۹ وصله امنیتی اندروید را به ماه جولای ارتقا دهند.

Xperia M5

برخی از کاربران M۵ پس از آپدیت به اندروید مارشمالو با مشکل کارت حافظه مواجه شده‌اند. سونی در آپدیت ۳۰.۲.A.۱.۲۱ و ۳۰.۲.B.۱.۲۱ این مشکل را حل کرده و وصله امنیتی اندروید را به ماه سپتامبر ارتقا داده است.