NVIDIA بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های گرافیکی، خط جدیدی از محصولات گران قیمت خود را ظرف یکی دو ماه آینده تحت عنوان تراشه‌های گرافیکی Geforce ۹۸۰۰ GX۲ به بازار عرضه خواهد کرد. NVIDIA با انجام یک سنت‌شکنی تصمیم به ارائه قوی‌ترین محصول خود در قالب یک کارت گرافیک مبتنی بر دو تراشه گرافیکی در ابتدای معرفی تراشه‌های جدید خود گرفته است.

به گزارش سازگار، کارت گرافیک Geforce ۹۸۰۰ GX۲ بر پایه دو تراشه ۶۵نانومتری، که تاکنون نامی برای آن در نظر گرفته نشده است، مجهز به ۱۲۸واحد سایه زن متحد ساخته خواهد شد. بر پایه اطلاعات اولیه این کارت گرافیک در مقایسه با گران‌قمیت‌ترین و قوی‌ترین محصول گرافیکی NVIDIA در حال حاضر،(Geforce ۸۸۰۰ Ultra)، بیش از ۳۰درصد سریع‌تر خواهد بود و کاربران را قادر خواهد ساخت تا از تکنولوژی Quad SLI و نهایتا از ۸ تراشه گرافیکی در انجام نسل آینده بازی‌های رایانه‌ای حداکثر هیجان را تجربه کنند. پس از کارت دو تراشه‌ای فوق، محصولی با قیمت پایین‌تر اما قدرتمند با نام Geforce ۹۸۰۰ GTX برای جایگزینی با کارت گرافیک

Geforce ۹۸۰۰ GTX عرضه خواهد شد و تکنولوژی Triple SLI را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این تراشه نیز بر پایه تکنولوژی ۶۵نانومتری و کارایی در حدود ۲۰درصد بیش ازGeforce ۸۸۰۰ GTX ساخته می‌شود.

تمامی محصولات سری Geforce ۹ از نسخه جدید Direct X یعنی DirectX ۱۰/۱ وShader Model ۴/۱ پشتیبانی خواهند کرد و به همراه امکانات پردازش تصاویر ویدئویی و بهبود عملکرد پیش‌پردازشی عرضه خواهند شد.

در حال حاضر NVIDIA قیمت ۸۴۹دلاری را برای فروش Geforce ۸۸۰۰ Ultra و ۶۴۹ تا ۵۴۹ دلاری را برای Geforce ۸۸۰۰ GTX تعیین کرده است که در مقابل آن محصول جدید رقیب این شرکت یعنی AMD-ATI با نامATI Radeon HD ۳۸۷۰ X۲ با قیمتی کمتر از Geforce ۸۸۰۰ Ultra و برخورداری از کارایی بیشتر نسبت به آن، شانس بیشتری را برای فروش دارا است. با این وجود می‌توان خوشبین بود که NVIDIA برای مبارزه با محصول جدید رقیب خود، کارت گرافیک دو تراشه‌ای خود را با قیمت متعادل‌تری عرضه کند.