مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار گفت: فرهنگیانی که در سال ۸۴ برای دریافت سیم‌کارت دائمی تلفن همراه ثبت‌نام کرده و آن را پی‌گیری نکرده‌اند، با توجه به شرایط ویژه‌ای که برایشان در نظر گرفته شده می‌توانند با در دست داشتن فیش پرداختی به شرکت ارتباطات سیار مراجعه کنند. محمدآبایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در سال ۸۴ که قیمت سیم‌کارت‌های دائمی مبلغ ۳۶۰‌هزار تومان بود، فرهنگیان می‌توانستند با پرداخت این مبلغ در دو قسط ۱۸۰‌هزار تومانی سیم‌کارت خود را دریافت کنند که تعدادی به ثبت‌نام اقدام کردند، اما بعد از گذشت مدت زمانی که قیمت سیم‌کارت‌های دولتی به ۲۸۸ هزار تومان کاهش یافت، بسیاری از فرهنگیان به دلیل اینکه در صورت پرداخت قسط دوم متضرر می‌شوند و مبلغشان بالاتر از قیمت دولتی می‌شود از پرداخت قسط دوم آن خودداری کردند و این موضوع بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: این موضوع باعث شده تعدادی از فرهنگیان این کار را رها کرده و تقاضای استرداد دهند، اما در صورت استرداد باید مبالغی برای عوارض و مالیات کم می‌شد به همین دلیل عده‌ای به دنبال این کار نیامدند.

به گفته مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار با توجه به امتیازاتی که شرکت ارتباطات سیار برای این عده از فرهنگیان در نظر گرفته آن دسته از فرهنگیانی که در مقطعی اقدام به ثبت‌نام کرده و موضوع را بی‌نتیجه گذاشته‌اند، می‌توانند به شرکت ارتباطات سیار مراجعه کنند.

ارائه‌ پیشنهاد تعرفه‌ ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پیشنهادات خود را درباره‌ ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت ارسال کردیم و این موضوع مراحل قانونی‌اش را سپری می‌کند و از نظر تعرفه و مسائل حقوقی در حال گذراندن روند خود است همچنین پیشنهاداتی برای مراجع قانونی مرتبط ارسال شده است.

صابر فیضی، درباره‌ بحث ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت و درباره‌ اینکه قرار بود این کار تا پایان سال جاری صورت پذیرد، گفت: در مورد مسائل مالی پیشنهاداتمان را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کردیم که هزینه‌ آن در واقع درصدی از میزان مکالمه خواهد بود.

فیضی تصریح کرد: این موضوع در سیم‌کارت‌های دائمی تلفن همراه تقریبا۳۰‌درصد از هزینه مکالمه است، بنابراین در مورد ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت نیز قرار است درصدی از میزان مکالمه به عنوان هزینه ارسال پیامک در نظر گرفته شود.