به دلیل عدم عرضه گوشی‌های جدید از برند موتورولا که منجر به کاهش تقاضا برای خریدوفروش این مارک گوشی در بازار تلفن همراه شده، بازار بی رونقی برای این مارک گوشی ایجاد شده است. یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: با نزدیک شدن به ایام نوروز و توزیع نشدن گوشی جدیدی از برند موتورولا باعث شده تا خریداران گوشی تلفن همراه تمایلی به خرید مدل‌های قدیمی این برند نداشته باشند.

وی افزود: هم‌اکنون شاهد عرضه گوشی‌های جدید از برندهای مختلف در بازار تلفن همراه ایران هستیم که این امر تنوع مدل گوشی‌ها را به همراه داشته است و این امر باعث شده تا بیشتر مردم تمایل به خرید مارک‌های فوق داشته باشند.

این فروشنده خاطر نشان کرد: همچنین تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران که از دلایل مهم وارد نشدن گوشی‌های موتورولا در ایران است، باعث شده تا تنها برخی از گوشی‌های این برند از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار شود. یکی دیگر از فروشندگان گوشی تلفن‌همراه می‌گوید: هم‌اکنون بیشتر از ۱۵ مدل گوشی از این برند در بازار وجود ندارد که قیمت این مدل‌ها هم به دلیل تعادل عرضه و تقاضا با ثبات قیمت مشخصی نسبت به گذشته در بازار فروخته می‌شود.