این روزها شاهد افزایش تعداد سیم‌کارت‌های سوخته شده هستیم که خود به خود می‌سوزند و دلیل آن ممکن است به دلیل اشکالات موجود در خود سیم‌کارت، کیفیت نامناسب چیپ آن یا پر شدن کنتور آن باشد. به گفته‌ مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار،۳۰۰ دفتر بخش خصوصی و خدمات ارتباطی در سال ۸۷ به دستگاه‌های آزمایش سیم‌کارت‌های سوخته مجهز می‌شوند.

محمد آبایی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: در حال حاضر امکان آزمایش و تست سیم‌کارت‌هایی که به دلایل فنی آسیب دیدگی یا پر شدن ظرفیت تماس می‌سوزند، در استان‌ها فقط در مراکز استان و در تهران فقط در ادارات دولتی فراهم است، مشترکان باید برای آزمایش و تست سیم‌کارت‌های سوخته‌ خود به این مراکز مراجعه کنند تا در صورتی که مشکل مربوط به تامین کننده سرویس و شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) باشد، بدون اخذ هزینه و به صورت رایگان کار تعویض سیم‌کارت آنها انجام شود.

پروانه‌ اپراتور اول تا پیش از پایان سال صادر می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور پروانه‌ اپراتور اول تا پیش از پایان سال صادر خبر داد. محمود خسروی که این روزها بیشتر از هر مقام مسوول دیگری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرگزاری‌ها گفت‌و‌گو می‌کند، این بار به ایسنا گفته که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است پروانه‌ شرکت مخابرات ایران تا پیش از پایان سال جاری صادر شود. این درحالی است که خسروی طی یک سال گذشته پیرامون برخی از تصمیمات سازمان تنظیم مقررات تاریخ‌های مختلفی را عنوان کرده است که تا به حال هیچ کدام از آنها در تاریخ مقرر نهایی نشده است.

رومرها شناسنامه سیم کارت خود را نزد اقوام بگذارند

شرکت ارتباطات سیار به مشترکان همراه اول توصیه کرد تا در صورت مسافرت به خارج از کشور مدارک سیم کارت تلفن‌همراه خود را نزد اقوام درجه یک در ایران بگذارند. این شرکت با اعلام نکات ضروری در خصوص رومینگ بین‌الملل از مشترکان خود خواست تا پیش از سفر به خارج از کشور شناسنامه تلفن همراه و آخرین صورت‌حساب پرداختی را نزد اقوام درجه یک بگذارند تا در صورت مفقود شدن تلفن همراهشان در خارج از کشور موضوع در دفاتر ایران قابل پیگیری باشد.