هواوی سریع‌ترین گوشی هوشمند جهان را به نام Huawei Ascend P۲ با پردازنده ۵/۱ گیگاهرتز چهار هسته‌ای و پشتیبانی از شبکه LTE Cat ۴ که توانایی استفاده بسیار سریع از اینترنت با سرعت دانلود ۱۵۰ Mbps را دارا است، در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۳ (MWC) معرفی کرد. همانند گوشی قبلی سری Ascend P، این گوشی نیز طراحی بسیار باریکی دارد. ضخامت آن تنها ۴/۸ میلیمتر است و از یک صفحه نمایش ۷/۴ اینچی IPS-HD با تکنولوژی گوریلا کورنینگ گلس بهره می‌برد و در رنگ‌های سفید و مشکی موجود خواهد بود.

ریچارد یو (Richard Yu)، مدیرعامل گروه تجاری بازار مصرفی هوآوی عنوان کرد: «Huawei Ascend P۲ ترکیبی از قدرت و زیبایی است، و به روشنی نشان می‌دهد که هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند، بهترین گزینه است. این گوشی نتیجه تعهد ما به مصرف کنندگان برای ارائه یک گوشی هوشمند با تکنولوژی بالا و تجربه‌ای خاص است.Huawei Ascend P۲، در ماه ژوئن ۲۰۱۳ توسط اپراتور Orange در فرانسه قابل دسترس خواهد بود.»

Huawei Ascend P۲، با سیستم‌عامل آندروید ۱/۴ عرضه می‌شود که توسط Huawei Emotion UI ۱.۵ تجهیز شده، باتری آن ۲۴۲۰mAh و پردازنده ۵/۱GHz چهار هسته ای است.

قابلیت اختصاصی «Swift Sharing» هوآوی، دانلود و آپلود Huawei Ascend P۲ را در محیط Wifi ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. Huawei Ascend P۲ مجهز به NFC است تا بتوانید به‌راحتی پرداخت‌های الکترونیک خود را انجام دهید.

QPC تکنولوژی اختصاصی هوآوی در زمینه کنترل توان و ARDX (دریافت غیرمکرر خودکار)، فناوری‌های کاهش مصرف باتری‌ای هستند که موجب شدند این گوشی ۳۰درصد در مصرف باتری نسبت به سایر رقبا صرفه جویی داشته باشد و سرعت شارژ را ۲۵ درصد افزایش می‌دهند. Huawei Ascend P۲، مجهز به دوربین ۱۳ مگاپیکسی BSI با تکنولوژیHDR و یک دوربین ۳/۱ مگا پیکسلی در جلو برای تماس‌های تصویری است. دکمه اختصاصی دوربین در کنار گوشی توانایی عکاسی سریع در هر شرایطی را فراهم می‌آورد.