دنیای‌اقتصاد- در حالی که در روزهای اخیر اخبار و شایعات مختلفی درباره بازگشت شرکت بزرگ کامپیوتری HP به بازار دستگاه‌های قابل حمل و موبایل شنیده می‌شد، این شرکت حالا با معرفی اولین تبلت آندرویدی خود این اخبار را تایید کرده است. تبلت جدید این شرکت با مدل Slate ۷ به بازار معرفی شده است. این تبلت مبتنی بر نسخه ۱/۴ سیستم‌عامل آندروید بوده و از یک پردازنده ۶/۱ گیگاهرتزی مدل Cortex-A۹ از ARM بهره می‌برد. نمایشگر تمام لمسی ۷ اینچی این تبلت تصاویر را با وضوح ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر زاویه دید مناسبی داشته و در نور کم هم می‌تواند تصاویر با کیفیتی را نمایش بدهد.

این تبلت دارای رم یک گیگابایتی بوده و از حافظه ذخیره‌سازی ۸ گیگابایتی بهره می‌برد. کاربران اما امکان ارتقای حافظه این تبلت را از طریق کارتخوان microSD در اختیار دارند. این تبلت از اسپیکر قدرتمندBeats بهره می‌برد و دارای امکاناتی مانند بلوتوث و دوربین ۳ مگاپیکسلی هم هست.

این تبلت برای کاربرانی طراحی شده است که به سرگرمی‌های دیجیتال علاقه دارند و می‌تواند رقیبی جدی برای تبلت نکسوس ۷ باشد. این دستگاه با وزن ۳۵۰ گرمی بدنه‌ای با ضخامت ۷/۱۰ میلیمتر دارد. باتری این تبلت در هر بار شارژ امکان پخش مداوم ۵ ساعت فیلم و ویدئو را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.

شرکت HP اعلام کرده است که این تبلت آندرویدی جدیدش را از ماه آوریل آینده و با قیمت ۱۷۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند. با این حال اما بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که این تبلت ویژگی‌های نه چندان خاص و متفاوتی نداشته و به این دلیل نمی‌تواند حضور قاطعانه‌ای در بازار داغ و پررونق تبلت‌ها برای HP باشد.