دنیای‌اقتصاد- شرکت Casio که یکی از تولیدکنندگان بزرگ و فعال در بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، به تازگی جدیدترین دوربین خودش را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید با مدل EX-ZS۳۰ به بازار معرفی شده است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین در دسته کامپکت‌ها قرار دارد و طراحی آن به گونه‌ای است که حمل و جا به جایی آن برای کاربرانش ساده و راحت است. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۲۰ مگاپیکسل را داشته و به صورت ویژه برای کاربران و علاقه‌مندان تازه کار عکاسی طراحی و تولید شده است. این دوربین مجهز به یک حسگر CCD بوده و از لنز واید ۲۶ میلیمتری بهره می‌برد که امکان زوم اپتیکال تا ۶ برابر را به کاربرانش می‌دهد.

از آنجا که این دوربین برای کاربران تازه کار تولید شده است، از کلیدهای کاربردی برای دسترسی سریع و راحت‌تر بهره می‌برد. این دوربین همچنین مانند اغلب دوربین‌های شرکت Casio مجهز به هشت فیلتر هنری متنوع است که امکان ویرایش تصویر در هنگام عکاسی یا بعد از آن را هم به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین در رنگ‌های متنوعی مانند نقره‌ای، مشکی، بنفش، سفید و صورتی طراحی و تولید شده است و از ماه مارس آینده با قیمت ۱۳۰ دلار به صورت رسمی روانه بازار خواهد شد.