دنیای‌اقتصاد- بازار تبلت‌ها حالا آنقدر داغ شده است که شرکت‌های تولیدکننده مختلف به دنبال کسب سهم بیشتر از این بازار هستند. در این میان تبلت‌های آندرویدی به خاطر ساختار متن باز سیستم‌عامل امکان دسترسی رایگان و راحت به تعداد زیادی از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را دارند و به این دلیل طرفداران زیادی هم در بازار پیدا کرده‌اند. شرکت Lenovo که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی در بازار جهانی است، به‌تازگی با سه تبلت آندرویدی جدید به بازار آمده است تا حضور قدرتمندی در این بازار داشته باشد.

این شرکت در کنگره جهانی موبایل بارسلونا تبلت ۱۰ اینچی S۶۰۰۰ و دو مدل تبلت ۷ اینچی A۳۰۰۰ و A۱۰۰۰ را معرفی و رونمایی کرده است. هر سه این تبلت‌ها مبتنی بر نسخه ۱/۴ سیستم‌عامل آندروید هستند و قرار است از فصل دوم امسال به بازار عرضه بشوند. با این حال اما هنوز اطلاعات دقیق و مشخصی درباره قیمت عرضه این تبلت‌ها اعلام و منتشر نشده است.

تبلت مدل S۶۰۰۰ دارای نمایشگر ۱۰ اینچی تمام لمسی از نوع IPS بوده و تصاویر را با وضوح ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این تبلت مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای MediaTek با سرعت ۲/۱ گیگاهرتزی است و قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت را هم دارد. این تبلت با ضخامت بدنه ۶/۸ میلیمتری دارای باتری با طول عمر بیش از ۸ ساعت در هر بار شارژ کامل است. تبلت مدل A۳۰۰۰ هم دارای نمایشگر ۷ اینچی IPS بوده و تصاویر را با وضوح ۶۰۰ در ۱۰۲۴ پیکسل نمایش می‌دهد. پردازنده این دستگاه هم درست مانند تبلت مدل S۶۰۰۰ است. این تبلت ۳۴۰ گرمی دارای بدنه‌ای با ضخامت ۱۱ میلیمتر است و از سیم کارت پشتیبانی می‌کند. این تبلت امکان ارتقای حافظه تا ۶۴ گیگابایت را از طریق اسلات کارت حافظه microSD در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. مدل A۱۰۰۰ هم با مشخصاتی مشابه مدل A۳۰۰۰ دارای حافظه ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی است.

این تبلت‌ها دارای پورت‌های ارتباطی مختلف بوده و از دوربین و صدای دالبی پیشتیبانی می‌کنند. این تبلت‌ها در دو رنگ مشکی و سفید طراحی شده‌اند و برای رقابت با محصولات پرفروش بازار، عرضه خواهند شد.