مایکروسافت درحال برنامه‌ریزی است تا اوایل بهار سال جاری میلادی نسخه دیگری از کنسول بازی ایکس‌باکس را با نام ۷۲۰ راهی بازار کند. البته مایکروسافت هنوز اطلاع دقیقی درباره کنسول Xbox ۷۲۰ ارائه نکرده، اما بر اساس شایعاتی که درباره این دستگاه منتشر شده، امکانات بیشتری نسبت به Xbox ۳۶۰ دارد.ایکس‌باکس از ششمین نسل کنسول‌های بازی رایانه‌ای است که توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد.

به گزارش موبنا، این اولین رقابت مایکروسافت در بازار بازی‌های رایانه‌ای بود که با کنسول‌های پلی استیشن ۲، نینتندو گیم‌کیوب و دریم‌کست به رقابت پرداخت. سرویس ایکس‌باکس لایو به دوستداران بازی، اجازه رقابت به صورت آنلاین را می‌داد.

این کنسول سال ۲۰۰۱ در آمریکای شمالی؛ ۲۰۰۲ در ژاپن و اروپا و استرالیا عرضه شد و بعد از آن ایکس‌باکس ۳۶۰ مایکروسافت وارد بازارها شد. ایکس‌باکس اولین جسارت سازنده‌اش در میدان نبرد کنسول‌ها بود.

ایکس‌باکس ۳۶۰ سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد، در ابتدا تیم توسعه‌دهنده کنسول‌های بازی شرکت مایکروسافت تصمیم داشت کنسول XBOX ۳۶۰ را با نام زنون (Xenon) یا XBOX۲ به بازار معرفی کند، اما شرکت مایکروسافت برای اینکه طیف اثرگذاری این محصول را بیشتر برای مردم نمایان کند، نام ایکس‌باکس ۳۶۰را بر آن نهاد.

عدد ۳۶۰ با توجه به لوگوی رسمی کنسول می‌تواند واحد درجه داشته باشد که می‌خواهد مفهوم دربرگیرنده را برای کاربر خود القا کند. به این معنا که کاربر خود را در مرکز دنیای ساختگی توسط این کنسول حس خواهد کرد.