یک تولیدکننده اتریشی در کنگره جهانی موبایل امسال از گوشی جدیدی ویژه سالمندان رونمایی کرد. در حالی که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا همیشه در حال طراحی و تولید گوشی‌هایی ویژه جوانان هستند، یک سری از تولیدکنندگان نیز به سراغ افراد سالمند رفته‌اند. بر این اساس، برخی تولیدکنندگان موبایل در بزرگ‌ترین نمایشگاه دنیا دستگاه‌های جدیدی را معرفی کرده اند که به درد میلیون‌ها سالمندی می‌خورد که توانایی استفاده از گوشی‌های هوشمندی مثل آی‌فون اپل یا مبتنی بر آندروید را ندارند.

یکی از پیشروان در این بخش شرکت اتریشی امپوریا است که دستگاه جدیدی با نام Emporia Connect را معرفی کرده است.

این گوشی امکانات پیچیده‌ای ندارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. صفحه کلید آن دارای کلیدهای بزرگی است و از کلید اضطراری برای مواقع ضروری برخوردار است که به سرعت مکان دقیق کاربر را به افرادی که در لیست تماس‌های ضروری قرار دارند، ارسال می‌کند. این گوشی همچنین به قابلیت Emporia Me مجهز شده که امکان کنترل دستگاه را توسط خانواده فرد سالمند فراهم می‌کند و به این ترتیب افراد می‌توانند از مکان و میزان باتری گوشی فرد سالمند با خبر شوند.

در حالی که این گوشی هوشمند نیست و سرویس نقشه ندارد، اما می‌تواند اطلاعات مکانی را لحظه به لحظه برای خانواده فرد سالمند ارسال کند.