دنیای‌اقتصاد- شرکت Samsung به‌تازگی محصول جدیدی را معرفی کرده است که تمام ویژگی‌های یک تلویزیون گوگل را دارد. این دستگاه که با نام HomeSync معرفی شده است، رابط کاربری کاملا مطابق با سیستم‌عامل آندروید دارد. ست‌تاپ باکس جدید Samsung مجهز به حافظه یک ترابایتی است و می‌توان با استفاده از یک موبایل هوشمند آن را به دو طریق کنترل کرد. دستگاه پخش‌کننده HomeSync مجهز به نسخه ۲/۴ سیستم‌عامل آندروید بوده و امکان دسترسی به فروشگاه گوگل پلی را فراهم می‌کند، هر چند در هیچ جای این دستگاه خبری از لوگوی گوگل نیست.

به این ترتیب اگر به دنبال یک تلویزیون گوگل با هارد درایو یک ترابایتی هستید، این محصول دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. HomeSync بسیار شبیه به یک دستگاه آندرویدی است و می‌توان با موبایل هوشمند Galaxy S۳ به راحتی آن را به دو شکل متفاوت کنترل کرد. در حالت اول نمایشگر گوشی فقط یک تاچ‌پد است که می‌توان با آن نشانگر ماوس را روی این دستگاه کنترل کرد.

در حالت دوم می‌توان از خود گوشی به عنوان یک دستگاه نشانگر استفاده کرد، یعنی می‌توان گوشی را از راه دور به سمت HomeSync گرفت و نشانگر ماوس را کنترل کرد. این امکان از طریق شتاب ‌سنج‌های داخل گوشی فراهم می‌شود.

HomeSync علاوه بر آنکه می‌تواند برنامه‌های آندرویدی را اجرا کند، می‌تواند محتوای نمایشگر موبایل هوشمند کاربران را هم به صورت زنده روی صفحه بزرگ تلویزیون نمایش دهد. به این ترتیب می‌توان تصاویر و فیلم‌های روی گوشی را روی نمایشگری بزرگ‌تر به اشتراک گذاشت. این دستگاه مجهز به یک حافظه یک ترابایتی از نوع هارددیسک است. شاید در کشورهایی که دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد، وجود این حافظه حجیم چندان کاربردی نباشد، ولی برای کشورهایی با اینترنت نه چندان سریع مزیت خوبی است.

با این همه اما شرکت Samsung هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت و زمان عرضه این محصول جدیدش اعلام و منتشر نکرده است.