دنیای‌اقتصاد- شرکت سونی که به‌تازگی با معرفی تبلت Xperia Z خودش جنجال رقابتی جدیدش را در این بازار به وجود آورده، حالا خبر از عرضه رسمی این تبلت داده است. این شرکت اعلام کرده است که به زودی این تبلت جدید خودش را در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد کرد.

این تبلت که در ماه گذشته میلادی به صورت رسمی معرفی شد، حالا قرار است ابتدا به بازار پیشرفته آمریکا عرضه شود. این تبلت مجهز به یک نمایشگر ۱/۱۰ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل نمایش می‌دهد. پردازنده چهارهسته‌ای ۵/۱ گیگاهرتزی، دوربین ۸ مگاپیکسلی، امکان ارتباطی NFC سیستم‌عامل آندروید نسخه ۱/۴ از دیگر ویژگی‌های این تبلت است. ساختار ضدآب و ضد گرد و غبار این تبلت در کنار طراحی سبک بدنه این تبلت که باعث شده است وزن آن ۴۹۵ گرم و ضخامتش ۹/۶ میلیمتر باشد، آن را از تبلت‌های مشابهش در بازار متمایز می‌کند.

شرکت سونی مدعی است که این تبلت باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت ۱۰ اینچی بازار است و این شرکت بهترین قابلیت‌های طراحی خود را در این تبلت ارائه داده است. بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که سونی با عرضه این تبلت به دنبال رقابت با آی‌پد است. مدل ۱۶ گیگابایت آن با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایت با قیمت ۵۹۹ دلار در رنگ مشکی عرضه خواهند شد. البته نسخه سفیدرنگ آن هم به زودی توسط سونی ارائه خواهد شد.