دنیای‌اقتصاد- در حالی که بازار انواع تبلت هر روز رونق بیشتری می‌گیرد و محصولات جدید و متنوعی وارد آن می‌شوند، تبلت‌های ارزان‌قیمت طرفداران بیشتری هم پیدا می‌کنند. در همین راستا شرکت Ainol هم تبلت جدیدش را با نام Novo ۷ به بازار معرفی کرده است. این تبلت جدید مبتنی بر سیستم‌عامل محبوب آندروید و نسخه ۱/۴ آن است و امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این محصول در واقع با هدف کاربران نه‌چندان حرفه‌ای طراحی و تولید شده است و می‌تواند تجربه کار با تبلت‌ها را با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد برای کاربرانش به همراه بیاورد.

تبلت Novo ۷ مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای ارزان‌قیمت است که با سرعت ۵/۱ گیگاهرتزی کار می‌کند و از یک گیگابایت رم هم بهره می‌برد. ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه برابر ۸ گیگابایت است و همچنین کاربران آن امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه microSD در اختیار خواهند داشت. دوربین جلویی این تبلت با وضوح ۳/۰ مگاپیکسل کار می‌کند و برای کنفرانس ویدئویی به کار می‌رود.

این تبلت ارزان‌قیمت در دسته تبلت‌های کمتر از ۱۰۰ دلار قرار می‌گیرد و قرار است به زودی با قیمت ۹۵ دلار به صورت رسمی روانه بازار شده و به فروش عمومی برسد.