در شرایطی که رایانه لوحی دست‌کم با چهار کاربر به اشتراک گذاشته شده است، میزان رضایت‌مندی کاربران ۲۸ امتیاز بیشتر بوده و به رقم ۸۵۲ از هزار رسیده است. به گزارش فارس، در حالی که میزان تمایل خانواده‌ها برای استفاده از رایانه‌های لوحی روز به‌روز افزایش می‌یابد، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که نحوه به‌اشتراک‌گذاری این دستگاه بین افراد در آینده تاثیرات فراوانی را بر تصمیم‌گیری کاربران خواهد گذاشت و این فرآیند بر جریان انتخاب برندهای تولیدکننده این محصولات هم اثرگذار خواهد بود.

کارشناسان مرکز تحقیقاتی J.D. Power and Associates در یک مطالعه جدید دریافتند صاحبان رایانه‌های لوحی که در عین حال گوشی هوشمند هم دارند، روی تبلت خود ۳۶ درصد بیشتر از گوشی هوشمند به گشت‌وگذارهای اینترنتی می‌پردازند.

این بررسی نشان داد ۲۷ درصد از صاحبان رایانه‌های لوحی قصد دارند طی ۱۲ ماه آینده یک دستگاه رایانه لوحی جدید برای خود خریداری کنند که البته باید گفت این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی ۳۷ درصد گزارش شده بود.

علاوه بر این، ‌۹۴ درصد آن دسته از صاحبان رایانه‌های لوحی که از این محصول بسیار راضی بودند، تمایل به خرید یک دستگاه الکترونیکی دیگر از همان شرکت سازنده رایانه لوحی دارند و به عبارت دیگر، برای خود ترجیح می‌دهند از همان شرکت دستگاه الکترونیکی جدید خریداری کنند. بر اساس این بررسی مشخص شد ۵۱ درصد صاحبان رایانه این دستگاه را دست‌کم با یک شخص دیگر به‌اشتراک می‌گذارند و از آن به صورت مشترک استفاده می‌کنند.

در شرایطی که فقط یک کاربر از رایانه لوحی استفاده می‌کرده است، میزان رضایت‌مندی او از این محصول از امتیاز هزار، ۸۲۴ بوده است. این رقم نشان می‌دهد رضایت کاربران نسبت به زمانی که رایانه لوحی با چهار نفر یا بیشتر به اشتراک گذاشته شده، کمتر است.

در شرایطی که رایانه لوحی دست‌کم با چهار کاربر به اشتراک گذاشته شده است میزان رضایت‌مندی کاربران ۲۸ امتیاز بیشتر بوده و به رقم ۸۵۲ از هزار رسیده است.