سامسونگ به‌تازگی از دو گوشی جدید از سری گلکسی رونمایی کرده که یکی نخستین گوشی این برند با نمایشگر ۳/۶ اینچی است و دیگری صفحه نمایش ۸/۵ اینچی دارد. به گزارش موبنا، نسخه ۳/۶ اینچی Galaxy Mega یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌هایی است که تاکنون توسط سامسونگ ارائه شده است. این گوشی که با قیمت ۴۶۰ پوند عرضه می‌شود دارای پردازنده دوهسته‌ای ۷/۱ گیگاهرتزی است و از نسخه ۴.۲.۲ Jelly Bean سیستم‌‌عامل آندروید پشتیبانی می‌کند. گوشی مذکور همچنین از سرویس S Translate پشتیبانی می‌کند که به سرعت قابلیت ترجمه متون و دستورات صوتی را دارد.

گلکسی مگای ۸/۵ اینچی هم با پردازنده دو هسته‌ای ۴/۱ گیگاهرتزی و آندروید جلی بین ۲/۴ عرضه شده و دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی بوده و تا ۶۴ گیگ حافظه دارد. گفته می‌شود گلکسی مگای ۳/۶ اینچی از سرویس‌های شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و از سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و بارگذاری اطلاعات برخوردار است. هر دو مدل ۵/۱ گیگابایت حافظه RAM دارند.

از دیگر امکانات این گوشی‌ها می‌توان به پشتیبانی از برنامه‌های best face، HDR، S Translator، WatchOn، Pop up Play، Multi window و S voice ۲.۰ اشاره کرد. باتری گوشی ۳/۶ اینچی قابل تعویض و از نوع ۳۲۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یونی است و گوشی گلکسی مگای ۸/۵ اینچی ۲۶۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یونی است.