نوکیا در حال برنامه‌ریزی است تا سال آینده یک دستگاه فبلت راهی بازار کند.
به گزارش موبنا، بر اساس اطلاعاتی که درباره تلفن هوشمند بزرگ نوکیا منتشر شده، دارای نمایشگر ۶ اینچی است و با حدود قیمت ۶۲۱ تا ۷۷۶ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

پیش‌تر شایع شده بود که نوکیا این دستگاه را در طول سال‌جاری میلادی عرضه می‌کند، اما به تازگی اعلام شده که فبلت این شرکت تا سال آینده به بازار خواهد آمد. گفته می‌شود این دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون هشت است و می‌تواند تصاویر را با وضوح 1080×1920 پی کسل نمایش دهد.
بزرگ‌ترین گوشی‌ای که تاکنون توسط نوکیا عرضه شده ۷/۴ اینچی بوده و برای نخستین بار است که نوکیا اقدام به ساخت گوشی با صفحه نمایش ۶ اینچی می‌کند. گفته می‌شود این اقدام نوکیا برای رقابت با سامسونگ، اچ‌تی‌سی و هوآوی صورت می‌گیرد. بنابراین انتظار می‌رود این دستگاه هم به لحاظ پردازنده و دوربین و سایر ویژگی‌ها در سطح گوشی‌های رقیب باشد. نوکیا که در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ حدود ۳۸ درصد بازار موبایل را در اختیار داشت این سهم روند نزولی به خود گرفت به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۱ سهم نوکیا به ۲۳ درصد کاهش یافت و بعد از سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفت. این شرکت لوازم و تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت، ISDN، دسترسی به پهن‌باند، VoIP و WLAN را نیز تولید می‌کند.