دنیای‌اقتصاد- مدل T۱۳۱۱۸FX از نوت‌بوک‌های سبک وزن سونی در بازار داخلی است.

این نوت‌بوک بدنه‌ای صاف و صیقلی از جنس آلومینیوم برس داده شده است و از آنجا که سطح تمامی قسمت‌های دستگاه مات است، نباید نگرانی بابت جذب اثر انگشت و گرد و غبار روی این دستگاه داشته باشیم. لولاهای این نوت‌بوک هم بسیار قوی بوده و به راحتی صفحه نمایش را در جای خود محکم نگاه می‌دارند. از لحاظ فنی هم این لپ‌تاپ به پردازندهIntel ۳۵۱۷U Core i۷ ۱.۹GHz UpTo ۳.۰ GHz، رم شش گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایت SSD مجهز است. کارت گرافیکی دستگاه همIntel HD Graphics ۴۰۰۰ - MB UpTo ۱۶۹۰ MB است.

در مورد صفحه نمایش هم باید بگوییم که صفحه نمایش تمامی مدل‌ها دارای نسبت تصویر ۱۶:۹ و دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ بوده و کاملا براق است. کیفیت رنگ‌های تولید شده این لپ‌تاپ هم نیز در حد متوسطی قرار دارد.

این لپ‌تاپ دارای کیبوردی جزیره‌ای با کلیدهای جدا از هم می‌باشد. در بالای کیبورد دستگاه نیز دو بلندگوی استریو تعبیه شده که مانند اکثر لپ‌تاپ‌های بازار، بلندگوها صدای قابل قبولی را ارائه می‌کنند. وسط بخش استراحتگاه دست، نیز تاچ پد عریض دستگاه قرار گرفته است.

در مورد پورت‌ها و اتصالات دستگاه باید بگوییم که معمولا اولترابوک‌ها از لحاظ تعداد پورت‌ها و اتصالات بسیار محدود هستند، ولی VAIO T۱۳ در این زمینه یک استثنا محسوب می‌شود. این دستگاه دارای دو پورت USB است که یکی از نوع USB ۲.۰ و دیگری از نوع USB ۳.۰ است. به علاوه روی لبه سمت راست، خروجی‌های تصویری VGA و HDMI نیز تعبیه شده‌اند. از سایر پورت‌های موجود روی VAIO T۱۳ می‌توان به پورت شبکه گیگابیتی Ethernet، جک هدفون ۵/۳ میلی‌متری و یک کارت خوان جهت خواندن کارت‌های حافظه SD وMemory Stick اشاره کرد.

سونی همراه این دستگاه، یک باتری لیتیوم پلیمری ۴۵ وات-ساعتی ارائه کرده که شارژدهی بسیاری خوبی دارد. و بین ۵ تا ۶ ساعت شارژدهی می‌کند. به طور کلی طراحی مدرن و شکیل، کیفیت ساخت مطلوب، شارژدهی بالای باتری، تجهیز به پورت USB ۳.۰ و خروجی‌های تصویری VGA و HDMI و همچنین قیمت مناسب از نقاط قوت و عملکرد نسبتا ضعیف صفحه نمایش و همچنین عدم تجهیز کیبورد به نور پس زمینه از نقاط ضعف این لپ‌تاپ به حساب می آید.

این اولترابوک ۶۱/۱ کیلوگرمی که در رنگ نقره‌ای به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.