5 دلیل برای خرید موبایل‏های اندرویدی

دنیای اقتصاد: اگر قصد خرید یک گوشی جدید دارید یا به هر دلیلی می‌خواهید از سیستم‌عامل فعلی به سمت گزینه‌ای جدید برای گوشی‌های‌هوشمند مهاجرت کنید بهتر است تا سیستم‌عامل اندروید را هم به دقت بررسی کنید. اندروید به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل بازار گوشی‌های هوشمند ویژگی‌های خاصی دارد که باعث شده در هر شرایطی یکی از گزینه‌های مورد نظر کاربران در خرید گوشی یا حتی تبلت‌های هوشمند باشد.

1. انتخاب‌های متنوع

یکی از دلایل انتخاب اندروید ازسوی خریداران، انتخاب‌های متنوعی است که با درنظر گرفتن این اکوسیستم پیش روی آنها قرار می‌گیرد. گوشی‌های اندرویدی در ابعاد، طراحی‌ها و برندهای‌ مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به این ترتیب کاربران این امکان را خواهند داشت تا بر اساس اولویت‌های موردنظر خود مثل اندازه یا کیفیت صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری، یا کیفیت ساخت، گزینه دلخواه‌شان را انتخاب کنند.

2. انعطاف‌پذیری در بودجه

وقتی به فروشنده بگویید یک گوشی اندرویدی می‌خواهم، اولین سوالی که از شما می‌پرسد به میزان بودجه‌ای که برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید مربوط است. گوشی‌های اندرویدی در طیف وسیعی از گزینه‌های ارزان‌قیمت چند ۱۰ هزار تومانی تا گزینه‌های چند میلیونی قرار دارند. به این ترتیب این امکان وجود دارد تا با مدیریت بودجه سراغ خرید یک پرچمدار اندرویدی بروید یا حتی دو گوشی میان‌رده برای استفاده‌های کاری و شخصی بخرید.

3. تنظیمات و شخصی‌سازی

شاید از نظر یکپارچه نبودن نسخه‌های نصب‌شده سیستم‌عامل گوشی‌های اندرویدی یا حتی دریافت با تاخیر به‌روزرسانی‌های جدید بتوانیم به اندروید ایراد بگیریم اما بازبودن این سیستم‌عامل گزینه‌های متفاوتی را برای کاربران ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد تا رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنید یا حتی با روت‌کردن گوشی، به فایل‌های سیستمی دسترسی داشته باشید. علاوه‌بر این می‌توانید از رام‌هایی که توسعه‌دهندگان غیررسمی تولید کرده‌اند روی گوشی خود استفاده کنید. به این ترتیب، گزینه‌های زیادی برای بهبود عملکرد گوشی و شخصی‌سازی هرچه بیشتر، در سیستم‌عامل اندروید پیش روی شما خواهد بود.

4. تکنولوژی‌های جدید

مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، استفاده از ترکیب دو دوربینه، ظرفیت بالای باتری یا حتی طراحی ماژولار، همگی گزینه‌هایی هستند که اولین بار با گوشی‌های اندرویدی عرضه شدند. با این تفاسیر، اگر دوستدار جدیدترین تکنولوژی‌های ویژه گوشی‌های هوشمند هستید حتما دستگاه‌های اندرویدی را هم بررسی کنید.

5. رقابت

رقابت در بازار مزایای زیادی برای مشتریان دارد. وجود رقابت علاوه‌بر کاهش قیمت‌ محصولات، شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا تولیداتشان را با کیفیت بالاتر و قابلیت‌های بیشتری عرضه کنند. در دنیای اندروید رقابت سخت و فشرده میان برندهای مختلف و انحصاری نبودن بازار باعث شده گوشی‌های جدید و پرقدرت با قیمت مناسب به بازار عرضه شوند.