آی‌تی‌ایران: اپل سرانجام سه روز قبل iOS ۱۰ را عرضه کرده که شامل بهبودهای قابل توجهی در این سیستم عامل بوده است. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به ۱۰ امکان خاص که تجربه کار با این سیستم عامل را بهتر می‌کند.

۱-نوشتن ایمیل‌های صوتی

سیستم عامل iOS ۱۰ حالا می‌تواند ایمیل‌های صوتی شما را به‌صورت متن در بیاورد. البته این امکان هنوز در حالت بتا قرار دارد و به نوعی صد درصد دقیق نیست.

۲- امکان ورود به گوشی بدون فشار دادن دکمه Home

این امکان پیش از آنکه یک امکان جدید باشد یک تنظیمی است که احتمالا نگرانی خیلی‌ها را برطرف می‌کند. ماجرا این است که iOS ۱۰ به‌طور پیش فرض اینگونه تعریف شده که برای ورود به آن صرفا اثر انگشت کارآیی ندارد و باید حتما دکمه Home را هم فشار داد. این برای کسانی که قبلا فقط با لمس اثر انگشت ( ونه فقط فشار دکمه Home) وارد گوشی یا دستگاه خود می‌شدند مشکل ایجاد کرده است. حالا اما می‌توان این تنظیم را به حالت سیستم عامل نسخه قبلی برگرداند برای این کار این مسیر را دنبال کنید:. Settings -> General -> Accessibility -> Home Button و تنظیمات را روی Rest Finger to Open قرار دهید.

۳- تغییرات در بخش هشدارها

بخش هشدارها در iOS ۱۰ کاملا از نظر دیزاین تغییر کرده و حالا هشدارها را به‌صورت روزانه و زیر هم می‌توان مشاهده کرد که البته پاک کردن آنها هم به آسانی ممکن است. البته شما می‌توانید با استفاده از قابلیت لمس سه بعدی ( در صورتی که دستگاه شما آن را پشتیبانی می‌کند) همه هشدارها را یکجا حذف کنید.

۴- فلش را روشن‌تر کنید

با فشار‌دادن دکمه فلش می‌توانید شدت نور آن را کم یا زیاد کنید.

۵-کاهش کیفیت تصاویر

اگر نگران استفاده زیاد از اینترنت هنگام دیدن عکس‌ها هستید می‌توانید از تنظیم کاهش کیفیت تصویر استفاده کنید. از منوی Setting به بخش Message بروید و در آنجا Low Quality Image Mode را فعال کنید. حالا هر عکسی که ارسال کنید با کیفیت کمتر ارسال خواهد شد.

۶- ویرایش عکس‌ها در حالت Live

یکی از بهترین بهبودهایی که در این نسخه از iOS شاهد آن بودیم امکان ویرایش و ادیت عکس‌هایی است که در حالت Live قرار دارند. تا قبل ازاین برای ادیت چنین عکس‌هایی آنها را باید از حالت Live خارج می‌کردید اما حالا می‌توانید روی این حالت هم عکس را ویرایش کنید.

۷- بستن یکجای صفحات مرورگر سافاری

حالا می‌توانید بی‌نهایت صفحه روی سافاری باز کنید و در حالی که قبل از این فقط باید یکی یکی آنها را می‌بستید الان می‌توانید همه را یکجا ببندید. برای این‌کار کافی است انگشت خود را روی نوار منوی پایین صفحه نگه دارید تا صفحه بستن تب‌های قبلی باز شود.

۸- کشیدن شکل روی عکس

شبیه اسنپ‌چت حالا شما هم می‌توانید روی عکس‌های خود شکل و شمایلی بکشید و آن را ارسال کنید. برای این کار از دکمه ویرایش عکس استفاده کنید و سپس در آنجا دکمه سه نقطه را فشار دهید و بعد Markup را انتخاب کنید.

۹- سلفی با سیری

از سیری بخواهید از شما سلفی بگیرد. البته سیری فقط دوربین جلویی را فعال می‌کند و همچنان دکمه را خودتان باید فشار دهید.

۱۰- ارسال پیام‌های کشیدنی

یکی از جذاب‌ترین امکاناتی که به iMessage اضافه شده امکان نوشتن پیام‌ها به‌صورت دستی و نه تایپ شده است. البته خوب است بدانید که iMessage به‌صورت پیش‌فرض آخرین پیام‌هایی را که فرستاده‌اید در دسترس قرار می‌دهد.