موبایل‌هایی که بهترین آنتن‌دهی را دارند

عاقله ترابی: کسانی که ظهور تلفن همراه در ایران را یادشان است حتما این را هم به خاطر دارند که در آن زمان نه‌تنها اپراتور یکی بود، بلکه برند تلفن همراهی هم که در بازار عرضه می‌شد فقط نوکیا بود. بعد از مدت نسبتا کوتاهی برندهای دیگر تلفن همراه هم پا در بازار ایران گذاشتند و به رقابت با نوکیا پرداختند. با این حال و باوجود قابلیت‌های جالب توجه و ظاهر جذاب‌تر برندهای دیگر در مقایسه با گوشی‌های نوکیا، باز هم نوکیا یک برتری مهم داشت و آن اینکه آنتن‌دهی بهتری داشت. بعدها هم که پای اپراتورهای دیگر تلفن همراه به این عرصه باز شد، موضوع پوشش اپراتورها به میان آمد و دیگر مشتریان بیشتر از مدل گوشی، تمرکز خود را بر اپراتور گذاشتند که ببینند کدام پوشش بیشتر و بهتری دارد؛ غافل از اینکه همچنان هستند گوشی‌هایی که آنتن‌دهی بهتری دارند. البته که حالا دیگر مانند گذشته این موضوع چندان مطرح نیست و اغلب تلفن‌های همراه با هر برند و هر مدلی به هر حال کاربر خود را ناامید نمی‌کنند ولی اگر می‌خواهید بدانید گوشی‌هایی که قوی‌ترین آنتن‌دهی را در مقایسه با سایر تلفن‌های همراه دارند کدامند در ادامه با ما همراه باشید. در تحقیقی که بیزینس‌اینسایدر انجام داده آنتن‌دهی ۲۶ تلفن هوشمند آزمایش شده‌ است که از میان آنها به ۱۰ مورد که پرقدرت‌ترین آنتن را داشته‌اند اشاره کرده است.

1. Samsung Galaxy S7 Edge

سامسونگ این روزها دوران پرتلاطمی را می‌گذراند. موضوع آتش‌گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ و جمع‌آوریشان از سوی سامسونگ ضربه مادی و معنوی بزرگی به این کمپانی مطرح زده است. با این حال نمی‌توان قدرت آنتن‌دهی گلکسی S۷ Edge را نادیده گرفت. این تلفن ۵/ ۵ اینچی با طراحی زیبا و لبه‌های خمیده‌اش توجه بسیاری را به خود جلب کرد. البته هنگام عرضه این گوشی، تعداد زیادی از کاربران از سرعت پایین وای‌فای و تداخل رادیویی با بلوتوث شکایت داشتند که پس از به‌روز‌رسانی‌ها این مشکل حل شد و حالا هم که می‌بینیم مقام بهترین گوشی دنیا از لحاظ آنتن‌دهی را از آن خود کرده است. سامسونگ گلکسی S۷ Edge با دو حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری دارد.

2. Sony Xperia Z5

مقام دوم این رده‌بندی به کمپانی سونی می‌رسد. شرکت سونی که در حوزه تلفن همراه محبوبیت و شهرت خود را دارد حالا در گوشی اکسپریا Z۵ در آزمایش بیزینس اینسایدر خوش درخشیده است. این تلفن ۲/ ۵ اینچی دوسیم‌کارته است و حافظه‌اش هم فقط در نسخه ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی که از رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد، مانند اغلب محصولات این کمپانی نظر مثبت کاربران را به خود جلب می‌کند. دوربین ۲۳ مگاپیکسلی، باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپری، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و ۳ گیگابایت رم از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه اکسپریا Z۵ اسپیکر استریوی دوگانه در قسمت جلوی دستگاه است.

3. Nexus 5X

نکسوس به‌طور کلی به موبایل‌هایی گفته می‌شود که به وسیله کمپانی گوگل ساخته می‌شود. گوگل برای ساخت این گوشی‌هایش از کمپانی‌های دیگر تولید‌کننده تلفن همراه استفاده و با همکاری آنها محصولات نکسوس را عرضه می‌کند. نکسوس ۵X هم که در رده‌بندی مورد بحث ما مقام سوم را دارد یکی دیگر از گوشی‌های گوگل است که این کمپانی ساخت این مدل از گوشی‌اش را به ال‌جی سپرده است. نکسوس ۵X حاصل سومین همکاری مشترک بین گوگل و ال‌جی به شمار می‌رود. این تلفن همراه ۲/ ۵ اینچی به همراه حسگر اثر انگشت در پشت بدنه دستگاه عرضه شد که در نوع خود تغییر جالب توجهی بود. بدنه پلاستیکی، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی در دو نوع ۳۲ و ۱۶ گیگابایتی و باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه گوگل است.

4. Nexus 6P

این تلفن همراه هم از دیگر گوشی‌های گوگل است که این بار سفارش تولید آن را به هوآوی داده است. این تلفن همراه ۷/ ۵ اینچی در سه نسخه با حافظه‌های ۳۲ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. باتری این گوشی ۳۵۰۰ میلی‌آمپر است که در حد خود چشمگیر است. یکی از نقاط مثبت این نکسوس در مقایسه با نکسوس ۵X جنس بدنه آن است که فلزی است و هنگام در دست گرفتن حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. دوربین اصلی این گوشی ۱۲ و دوربین جلوی آن هم ۸ مگاپیکسل است. پردازنده‌ اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و ۳ گیگابایت رم از دیگر ویژگی‌های این محصول گوگل است.

5. Samsung Galaxy S7

سامسونگ نه‌تنها در این دسته‌بندی مقام اول را از آن خود کرده، بلکه یکی دیگر از محصولاتش را هم در ردیف پنجم جای داده است. گلکسی S۷ در بررسی بیزینس‌اینسایدر از لحاظ آنتن‌دهی پنجمین موبایل قدرتمند محسوب می‌شود. این گوشی با صفحه‌نمایش ۱/ ۵ اینچی‌اش رزولوشن QHD از نوع Super AMOLED دارد. این تلفن همراه در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به همراه باتری ۳ هزار میلی‌آمپری عرضه می‌شود. دوربین گلکسی S۷ از f/ ۱.۷ و ۱۲ مگاپیکسل برخوردار است و دوربین سلفی آن نیز ۵ مگاپیکسلی است.

6. HTC 10

این تلفن همراه آخرین پرچمدار کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود. این گوشی مانند نسخه‌های پیشین خود با بدنه فلزی‌اش در نگاه اول مخاطب را به سمت خود جلب می‌کند. HTC ۱۰ با صفحه‌نمایش ۲/ ۵ اینچی از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ برخوردار است. این محصول اچ‌تی‌سی با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه شده است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن هم ۵ مگاپیکسل است. یکی دیگر از نکات جالب توجه این دستگاه تجهیز آن به حسگر اثر انگشت است. این اولین باری است که کمپانی اچ‌تی‌سی در محصولاتش از این قابلیت استفاده کرده است. این حسگر با دکمه‌ لمسی هوم یکپارچه شده و در بخش جلوی گوشی قرار گرفته است.

7. LG G5

این تلفن همراه مقام سوم را در لیست بهترین موبایل‌ها در حوزه کیفیت آنتن‌دهی از آن خود کرده است. نکته بارز G۵ که آن را از سایرین متمایز می‌کند این است که اولین تلفن همراه ماژولار به شمار می‌آید. شما می‌توانید با فشار یک دکمه قسمت زیرین این تلفن هوشمند را جدا کنید و از ماژول‌های دیگری مانند اسپیکر و شاتر دوربین استفاده کنید. زمانی که این بخش از گوشی را جدا کنید، بخش زیرین به همراه باتری از جای خود خارج می‌شود. دکمه پاور به همراه حسگر اثر انگشت و سنسور دوربین در قاب پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. صفحه نمایش ۳/ ۵ اینچی، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کوالکام، باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی و همچنین دوربین دوگانه که از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و یک سنسور عریض ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد از دیگر ویژگی‌های این محصول کمپانی ال‌جی است.

8. iPhone 6s Plus

همان‌طور که می‌دانید هفته گذشته کمپانی اپل از آخرین محصول خود با عنوان آی‌فون ۷ رونمایی کرد که طبیعتا در این آزمایش حضور نداشته ولی نسل قبلی‌اش توانسته مقام هشتم بهترین آنتن‌دهی را کسب کند. آی‌فون ۶S Plus نسخه ۳۲ گیگابایتی ندارد و در نسخه‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. این تلفن همراه که برادر بزرگ آی‌فون ۶ محسوب می‌شود صفحه‌نمایش ۵/ ۵ اینچی دارد. پردازنده A۹، ۲ گیگابایت رم، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به همراه ۵ مگاپیکسل در دوربین جلو و باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این محصول کمپانی اپل است.

9. Huawei P9

کمپانی چینی هوآوی چند سالی است که توانسته در حوزه تلفن‌های هوشمند سری میان سرها بلند کند و جزو برندهای مشهور گوشی موبایل شود. مهم‌ترین ویژگی هوآوی P۹ که آخرین پرچمدار این کمپانی است دوربین دوگانه آن در پشت دستگاه است. نمایشگر این تلفن هوشمند ۲/ ۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است. پردازنده ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و تجهیز بودن به حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی‌های این گوشی دو سیم‌کارته است. حسگر P۹ در پشت بدنه دستگاه قرار گرفته است. نسخه ۳۲ گیگابایتی P۹ دارای ۳ گیگابایت رم و نسخه ۶۴ گیگابایتی آن دارای ۴گیگابایت رم است.

10. iPhone 6s

آی‌فون با اینکه مقام‌های نخست این لیست را نتوانسته از آن خود کند، با این حال دو تلفن این کمپانی مطرح توانسته‌اند از لحاظ کیفیت آنتن‌دهی سربلند بیرون بیایند. مهم‌ترین ویژگی آی‌فون ۶S که توجه بسیاری را به خود جلب کرد ۳D Touch یا لمس سه‌بعدی بوده است. آی‌فون ۶S هم مانند ۶S Plus نسخه ۳۲ گیگابایتی ندارد. این موبایل ۷/ ۴ اینچی از رزولوشن ۷۵۰×۱۳۳۴ بهره می‌برد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به همراه فیلمبرداری ۴K و قابلیت Live Photo، پردازنده دو هسته‌ای A۹ و باتری ۱۷۰۰میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این محصول کوپرتینی‌ها است.