خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ۱۰۰ هزار کانال تلگرامی در ایران داریم که شبانه‌روز یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب در آنها به اشتراک گذاشته می‌شود.

ابوالحسن فیروز آبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در همایش ملی حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی با اشاره به آمار فعالیت مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی گفت: ۱۰۰ هزار کانال تلگرامی در ایران داریم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب در شبانه روز در این کانال‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. وی با تاکید بر اینکه رویکرد مردم به شبکه‌های اجتماعی الزامی غیر قابل انکار است، گفت: سال گذشته ۱۰ درصد از شبکه‌های اجتماعی مربوط به رسانه‌های خبری بوده است که با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی به ۲۳ درصد رسیده است و نشان می‌دهد فعالان رسانه‌های خبری توانسته‌اند به خوبی از این بستر استفاده کنند. فیروزآبادی با اشاره به آمار بالای فعالیت کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور ما وجود دارد و به همین تناسب این میزان کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و حالا با متغیرهای جدیدی روبه‌رو هستیم که رشد دو رقمی را در یک ماه تجربه می‌کنند، بنابراین نباید منکر نیاز به این شبکه‌ها بود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به ورود نامتعادل شبکه‌های اجتماعی به کشور تصریح کرد: در جوامع غربی که خود مبدع این فناوری هستند، به این شکل ظهور پیدا نکرده است و در یک سیر تاریخی و با آمادگی نهادی خاص خود ظهور می‌یابند، اما جامعه ما از فناوری غربی یکی را با بیش‌انگیختگی انتخاب می‌کنند. وی در ادامه از آماری خبر داد که نشان دهنده کاهش موارد سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی در کنار افزایش استفاده‌های دیگر از جمله موارد خبری خبر داد و گفت: سال گذشته استفاده از این شبکه‌ها در عرصه‌های خبری ۱۰ درصد بود که امروز رشد بیش از صد درصدی به ۲۳ درصد رسیده است. رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: هنوز در حوزه آموزشی این عدد احصا نشده است.