اطلاعات جدید از آی‌فون ۷ در آستانه رونمایی

دنیای اقتصاد: درحالی‌که چند روز بیشتر به معرفی آی‌فون ۷ باقی نمانده جزئیات قابل‌توجهی از این گوشی جدید اپل لو رفته و در عین حال بسیاری از شایعات پیشین در این زمینه نیز تایید شده است. بر اساس گزارش KGI آی‌فون ۷ دارای پردازنده A۱۰ SoC با کلاک CPU تا ۴/ ۲ گیگاهرتز است که نسبت به پردازنده فعلی A۹ آی‌فون پرچمدار فعلی به‌روزرسانی قابل توجهی محسوب می‏شود. آی‌فون هفت همچنین شامل دورنگ جدید هم هست که به نوشته KGI یکی از آنها dark black و دیگری Piano black توصیف شده است. همچنین رنگ space grey حذف شده است.

همچنین تغییراتی نیز در سنسور Force Touch، اسپیکرها و مقاومت دربرابر آب نیز در این گوشی رخ داده است. براساس این گزارش با اضافه شدن این دو رنگ جدید و حذف space grey آی‌فون ۷ در پنج رنگ عرضه خواهد شد. چیپ A۱۰ آی‌فون جدید اپل توسط شرکت TSMC و با استفاده از پروسس جدید InFO ساخته شده که به‌روزرسانی قابل‌توجهی در مقایسه با پردازنده فعلی آی‌فون به شمار می‏رود. صفحه نمایش آی‌فون۷ به‌رغم ثابت ماندن سایز و رزولوشن تغییر می‌کند و مشابه صفحه نمایش ۷/ ۹ اینچی آی‏پد پرو خواهد شد. این به معنی این خواهد بود که آی‌فون ۷ قادر به رندر کردن رنگ‏های وسیع‌تری در تصاویر خواهد بود که به‌خصوص هنگام نمایش عکس‌هایی که توسط دوربین آی‌فون گرفته شده به چشم خواهد آمد. آی‌فون ۷/ ۴ اینچی جدید همچنین از نظر دوربین به‌روزرسانی خواهد شد و زوم اپتیکال و سیستم dual camera (فقط برای آی‌فون ۷ پلاس) بسیاری را به وجد خواهد آورد. هر دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود. یکی از دوربین‏های به‌کار رفته در اپل شامل لرزش‏گیر و یک لنز ۶P است و تکنولوژی آن با آنچه در دوربین p۹ شرکت هوآوی به‌کار رفته متفاوت است.

اپل همچنین از تجهیزات فلش متفاوتی در دوربین آی‌فون ۷ استفاده خواهد کرد که باعث خواهد شد در نور کم عکس‌های با کیفیت‏تری گرفته شود. اپل همچنین تعداد LED‌های فلش خود را به چهار (دوتا رنگ سرد و دوتا رنگ گرم) افزایش داده است. اما حافظه گوشی جایی است که بسیاری را متعجب خواهد کرد. اپل سرانجام نسخه ۱۶ گیگابایتی را کنار می‏گذارد ولی در کنار آن نسخه ۶۴ گیگابایتی را هم از خط خود حذف می‌کند. به جای آن اپل نسخه‏های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی را عرضه می‌کند. همچنین آی‌فون ۵/ ۵ اینچی ۷ پلاس دارای رم ۳ گیگابایتی و آی‌فون ۷/ ۴ اینچی آی‌فون ۷ دارای رم ۲ گیگابایتی خواهد بود. آی‌فون ۶s نیز ۲ گیگابایت رم دارد. اپل همچنین می‌خواهد به همراه هر آی‌فون یک ایرپاد Lighetning به خریداران بدهد و از آنجا که خود گوشی فاقد جک ۵/ ۳ mm است آی‌فون یک مبدل lightening به ۵/ ۳ mm هم گذاشته است و این هزینه‏ای است که اپل بابت این تغییر باید بپردازد. آی‌فون جدید مقاوم در برابر آب خواهد بود و دارای سیستم IPX۷ است که مشابه ساعت اپل است. این یعنی آی‌فون تا عمق یک متر و تا مدت ۳۰ ثانیه مقاوم است. گفته می‏شود سختگیری‏های اپل برای استانداردهای ضد آب باعث چالش‏های زیادی در تولید آی‌فون ۷ شده و موجب شده سرعت ساخت این گوشی کند شود.