آتش‏گرفتن باتری مانع رونمایی از نوت7 در چین نشد

دنیای اقتصاد: ‏سامسونگ با اینکه تایید کرده است که باتری‏های گلکسی نوت۷ خطر آتش‏سوزی دارند اما رونمایی از این محصول را در چین متوقف نکرده و این محصول را با ۴ گیگابایت رم عرضه کرده است. به نظر می‏رسد موبایل‏هایی که در چین عرضه می‏شوند مشکلات قبلی را ندارند و سامسونگ این باتری‏ها را از شرکت دیگری تامین کرده است. سامسونگ این موضوع را در بیانیه مطبوعاتی چین هم اعلام کرده است تا خیال آنها را آسوده کند.

سامسونگ در این بیانیه مطبوعاتی گفته است که تمام گوشی‏هایی که در چین عرضه می‏شوند دوباره کنترل شده‏اند و دستگاه‏هایی که ریسک باتری داشته‏اند از ورود آنها به بازار چین جلوگیری می‏شود. سامسونگ همچنین گفته است که باتری‏های نوت۷ برای چینی‏ها از یک کمپانی دیگر تامین شده است و جای هیچ نگرانی نیست. سامسونگ روز گذشته تایید کرده بود که باتری‏های گلکسی نوت ۷ واقعا خطر انفجار دارند. سامسونگ اعلام کرده بود که از این گوشی تا الان ۵/ ۲ میلیون دستگاه فروخته است و ناچار خواهد بود همه آنها را تعویض کند. با توجه به اینکه سری نوت سامسونگ همیشه مورد توجه ویژه‏ای بوده و مخاطبان خاص خود را دارد، حالا باید دید بازار مهم و بزرگی مثل چین چگونه از این گوشی پرحاشیه استقبال می‏کند. بسیاری از متخصصان معتقد هستند این حواشی ضربه بزرگی به فروش نوت ۷ در دنیا می‏زند. ظاهرا سامسونگ دچار یک بدبیاری شده است و حتی نمی‏تواند زمان را از دست بدهد. به این دلیل که تا رونمایی اپل از آی‌فون ۷ چهار روز بیشتر باقی نمانده سامسونگ می‏خواهد هرچه سریع‏تر بازار چین را مال خود کند پیش از آنکه اپل وارد رقابت شود.

علاوه‌بر این سامسونگ برای موبایل‏هایی که در آمریکا عرضه شده است برنامه‏ای دارد که طبق آن موبایل‏هایی که ریسک آتش‏گرفتن دارند را تعویض می‏کند. مشتریانی که در آمریکا نوت ۷ خریده‏اند برای تعویض موبایلشان دو گزینه خواهند داشت؛ نخست اینکه گوشی قدیمی‏شان را با گوشی جدید معاوضه کنند. گزینه دوم این است که گلکسی نوت ۷ را با گلکسی S۷ یا گلکسی S۷ edge تعویض کنند و هر نوع وسایل جانبی که برای گوشی قبلی خریده باشند نیز به آنها داده می‏شود ضمن اینکه مابه‏التفاوت قیمت دو گوشی نیز به آنها پرداخت خواهد شد. سامسونگ همچنین ۲۵ دلار هدیه مکالمه رایگان به همراه ۲۵ دلار کارت هدیه به دلیل بروز این مشکل به خریداران نوت ۷ ارائه می‏کند. شرکت سامسونگ تایید کرده که برنامه تعویض گوشی‏های فروخته شده به گوشی جدید را از هفته آینده در آمریکا به اجرا می‏گذارد.