همکاران سیستم: مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش خود اعلام کرد میزان سرمایه‌گذاری سازمان‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط (SMB) و دیگر مراکز در حوزه فناوری اطلاعات تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۷/ ۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرد بخش اعظم سرمایه‌گذاری مذکور از سوی کارخانه‌ها، مراکز بانکی و شرکت‌های مخابراتی انجام می‌شود. این صنایع در مجموع یک‌سوم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در حوزه IT را به خود اختصاص می‌دهند. مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی سریع‌ترین رشد را طی پنج سال آینده خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود در این دوره زمانی میانگین رشد سالانه ۷/ ۵ درصد را تجربه کنند. بانک‌ها، رسانه‌ها و مراکز ارائه‌دهنده خدمات تخصصی نیز هم در این مدت میانگین رشد سالانه ۹/ ۴ درصدی را تجربه می‌کنند.

در این میان، گفته شده است ۴۵ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه IT از سوی سازمان‌هایی صورت می‌گیرد که بیش از ۱۰۰۰کارمند دارند. صنایع بزرگ از جمله مراکز ارائه‌دهنده خدمات مالی و کارخانه‌ها همچنان به سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات پردازش ابری، سیستم‌های همراه و کلان‌داده‌ها ادامه می‌دهند که این سرمایه‌گذاری‌ها به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های دیجیتالی آنها انجام می‌شود. بخش اعظم سرمایه‌گذاری‌های IT مربوط به بخش نرم‌افزار می‌شود. پیش‌بینی شده است بخش سخت‌افزار همچنان بیشترین حامی را داشته باشد، با این وجود، میزان پرداخت پول برای خرید رایانه شخصی، تبلت، گوشی هوشمند و... در بازار IT کاهش می‌یابد.