استعفای مدیران آلفابت از هیات مدیره اوبر

خبرگزاری فارس: با افزایش رقابت میان گوگل و آلفابت به‌عنوان شرکت مادرتخصصی آن از یکسو و اوبر ارائه‌دهنده خدمات کرایه تاکسی آنلاین، مدیران آلفابت از اوبر استعفا دادند.

دیوید دروموند از مدیران اجرایی آلفابت که جز هیات‌مدیره Uber Technologies است از سه سال قبل در این سمت فعالیت داشته است اما به تازگی ترجیح داده تنها در آلفابت به فعالیت بپردازد. کارشناسان معتقدند این تحول نشانگر افزایش تداخل فعالیت‌های دو شرکت و تبدیل آنها به رقبایی برای یکدیگر است.

دروموند در سال ۲۰۱۳ به اوبر پیوست. این امر همزمان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری شرکت GV بود که بازوی سرمایه‌گذاری فعلی آلفابت محسوب می‌شود. دروموند خود با ارسال متنی برای خبرگزاری رویترز، علت این استعفا را تداخل کاری آلفابت و اوبر دانسته است. به نوشته وی دو طرف تا به حال همکاری صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند و GV کماکان به سرمایه‌گذاری در اوبر مشتاق بوده و گوگل نیز همکاری‌های خود با اوبر را ادامه می‌دهد. دروموند از سال ۲۰۰۲ به گوگل پیوست و معاون ارشد توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای آلفابت محسوب می‌شود. پیش از این برخی منابع هم از احتمال اخراج دروموند از هیات‌مدیره اوبر خبر داده بودند.