دانشمندان نوعی باتری خوراکی با استفاده از رنگدانه پوست طراحی کرده‏اند که انرژی قرص‏ها و کپسول‏های دوربین‏دار بلعیده شده را تامین می‏کند.به گزارش «ایسنا» و به نقل از نیواطلس، محققان نوعی باتری خوراکی ایمنی طراحی کرده‏اند که قدرت قرص‏ها و کپسول‏های دوربین‏دار بلعیده شده را تامین می‏کند.قرص‏ها و کپسول‏های دوربین‏دار طراحی شده برای گوش دادن به ضربان قلب و کنترل تنفس طراحی شده‏اند و اگر قرار باشد از این کپسول‏های هوشمند استفاده بیشتری شود باید از لحاظ آسیبی که به بدن وارد می‏کنند، ایمن شوند.

محققان باتری جدیدی طراحی کرده‏اند که این باتری کوچک کاملا غیرسمی است و کار سنجش را انجام می‏دهد.تیم محققان به سرپرستی کریستوفر بتینگ از دانشگاه کارنگی ملون، اظهار کرد: باتری‏هایی که در حال حاضر برای قرص‏ها و کپسول‏های دوربین‏دار استفاده می‏شوند به‌طور کامل ایمن نیستند و معمولا حاوی مواد سمی هستند که در داخل بدن منجر به آسیب رساندن به اعضا می‏شوند.

در باتری ساخته شده جدید از رنگدانه ملانین موجود در پوست، مو و چشم به عنوان بخش کلیدی باتری استفاده ‏شده است. ملانین نقش حفاظتی در بدن دارد، اشعه‏های فرابنفش را جذب و در برابر رادیکال‏های آزاد نقش محافظت‌کننده ایفا می‏کند. جنس کاتد و آند باتری‏های طراحی شده از ملانین است که قادر به اتصال و رهایی یون‏های فلزی است که برای باتری بسیار مناسب هستند. مدت زمان عملکرد این باتری معمولا ۲۰ساعت است و بیشتر از آن در بدن باقی نمی‏ماند.محققان ادعا می‏کنند که ظرفیت این باتری بسیار پایین است و با استفاده از ۶۰۰ میلی‏گرم ملانین به‌عنوان کاتد، برای دستگاه پنج میلی‏واتی در مدت ۱۸ ساعت انرژی تامین می‏کند.تیم بررسی در حال حاضر به دنبال ساخت باتری‏های مبتنی بر ملانین هستند که ترکیبی گیاهی است و علاوه‌بر این از مواد زیستی دیگر مانند پکتین هم استفاده می‌کنند.