ایرنا: دانشگاه صنعتی شریف هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف را با هدف ایجاد فرصت برای صاحبان ایده و آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید و خلاقانه برگزار می‌کند.جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف رویدادی است که به اهتمام مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است و تاکنون تجربه برگزاری موفق هفت دوره را در کارنامه خود دارد.

این جشنواره عرصه‌ای برای ارائه دستاوردهای فنی- پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان، استادان دانشگاه‌ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‌های کسب و کار فراهم می‌کند و با ایجاد فضایی برای طرح نیازمندی‌های صنعت و سرمایه‌گذاری صنعت در کسب‌و‌کارهای دانش بنیان، زمینه همکاری موثر و نظام مند صنعت و دانشگاه را به وجود می‌آورد. در فرآیند این جشنواره، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم و اصول کسب و کار و تمرین عملی آنها بر مبنای ایده محوری و فناورانه خود، در یک محیط رقابتی نسبت به آماده‌سازی طرح‌ها برای ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه‌گذار اقدام می‌کنند.

خروجی نهایی این جشنواره، ایده‌ها و طرح‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری شریف و سایر سرمایه‌گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، مهلت ارسال طرح‌ها به دبیرخانه هشتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف تا ۱۵ شهریور امسال خواهد بود و نتایج مرحله نخست داوری‌ها در مهرماه اعلام خواهد شد. جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف در دو بخش شامل ایده‌های نوآورانه و طرح کسب و کار در حوزه‌های فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و اطلاعات(IT/ ICT) و فنی مهندسی برگزار می‌شود و ایده‌ها و طرح‌های شرکت‌کننده در هر سرفصل به‌طور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند و برگزیدگان هر حوزه تجلیل خواهند شد.برگزیدگان جشنواره از جوایز نقدی، تسهیلات ارزان‌قیمت و امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف بهره‌مند می‌شوند و امکان سرمایه‌گذاری صندوق شریف و سایر سرمایه‌گذاران در طرح‌های برگزیده نیز وجود دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی sharifvccup.ir مراجعه کنند.